„Ioana e superbă... și atât”. Prezentatoarea Eurovision, făcută praf
Prezentatorii pe care i-au avut Semifinala și Finala Eurovision România 2016 au fost slab pregătiți, după opinia lui Leonard Miron. Fostul prezentator din TVR și unul dintre cei mai mari fani ai competiției muzicale, a comentat cu lux de amănunte prestația Ioanei Voicu (27 de ani) și a lui Cornel Ilie (39 de ani).
Ioana Voicu, fata lui Mădălin Voicu, și Cornel Ilie, solistul trupei Vunk nu s-au ridicat la înălțimea așteptărilor lui Leonard Miron. Semifinala și Finala Eurovision România 2016, organizate în Sala Sporturilor din Baia Mare (4 și 6 martie), n-a fost nici ea pe atât de minunată pe cât se aștepta fostul prezentator tv. Leonard Miron a comentat pe blogul personal Selecția Națională Eurovision România, pas cu pas.
„Când, pe 6 martie, TVR-ul transmitea în direct de la Baia Mare Finala Selecției Naționale Eurovision 2016, mă aflam undeva departe, încercând să îmi petrec așa cum îmi plănuisem ultimele zile de vacanță. Așa că am ratat transmisia în direct. Ajuns acasă, am început să citesc pe Facebook mesajele de felicitare adresate de prietenii care încă sunt în TVR echipei de realizatori. Și m-am bucurat de succesul Selecției Naționale Eurovision 2016 care vine într-un moment extrem de delicat pentru TVR, putând demonstra că instituția din Dorobanților 191 mai merită o șansă. În plus, m-am bucurat că am avut și de data asta dreptate cu alegerea lui Ovidiu Anton să ne reprezinte la Stockholm”, și-a început Leonard articolul de pe blogul său.
Leonard Miron: „Începutul a fost ca o gură de aer proaspăt”
În primele clipe, Leonard Miron spune că s-a așteptat ca transmisiunea tv să fie impecabilă, dar „minunea” nu a durat mult: „Nu o să vorbesc din nou despre melodii; de data asta vorbele vor fi legate de spectacolul tv – pentru că, până la urmă, Eurovisionul este un spectacol de televiziune. Începutul a fost ca o gură de aer proaspăt. Muzica dinamică, montajul alert și modern cu imaginile din Baia Mare m-au făcut să cred că, în sfârșit, merită să te uiți din nou la TVR. Emoția a durat până la transmisia primelor momente live din sală”.
Eurovisionul din România, o „copie a filmărilor de la Cântarea României”
„«Moro-show»-ul a fost o dureroasă și palidă copie a filmărilor de la Cântarea României. Diferența este, însă, talentul regizoral a lui Hero Lupescu, care semna spectacolele de dinainte de ’89. La Baia Mare, am văzut o adunare/adunătură de nume consecrate așezate în semicerc și țopăind fără sens într-o lumină foarte bine pusă. E trist dacă cineva s-a gândit că Maramureș înseamnă NUMAI Paula Seling, iar restul artiștilor dau, doar, bine în back-ground. În plus, deși e clar că tot momentul se rotea în jurul ei, Paula a uitat să-și ia vocea de acasă, iar țipetele de la «Miracle» (melodia cu care solista a participat la Eurovision în 2015, n.r.) m-au făcut să mă ridic de la calculator și să-mi iau o bere din frigider. Ideea inedită de localizare a selecției naționale într-un spațiu cultural genial a eșuat lamentabil. Iar cireașa de pe tort a eșecului a fost imaginea cu primarul de Baia Mare având-o alături, ca pe o statuie de ceară a Andreei Marin, pe Iuliana Tudor. TVR-ul iese la atac cu arme puternice în razboiul pe care-l duce, iar «O dată-n viață» ca locomotivă de audiență a postului public a adus promovarea prezentatoarei în poziția de PR Girl. Am avut un dejá-vu al momentului trăit la ultimul Cerb, la Brașov, într-o limuzină cu Augusta și Lazarov în drum spre Poiana”, a mai scris leonard Miron, despre Finala Eurovision România 2016.
„Nu prea e loc de dragoste între Cornel și Ioana”
„Într-un final, pe scenă apar prezentatorii; frumos îmbrăcați și cu zâmbete mari, deși, dacă te uitai mai atent, vedeai că nu prea e loc de dragoste între Cornel și Ioana, mai ales după tăiatul de replici și suprapunerile din seara semifinalei. Cornel are o prezență scenică foarte bună și se vede că are experiență în prezentarea show-urilor live cu public mare și în spații greu de controlat. Eurovisionul este un show de televiziune și i-a fost greu să stabilească în primul rând o relație cu telespectatorul și camerele de filmat. Eternul clipboard din mână nu l-a ajutat, ba, mai mult, l-a încurcat când încerca să țină balanțul între scriptul prezentării și improvizațiile stângace cu aer de conversație cu pretenarii la o bere”, este de părere leonard Miron, în articolul pe care l-a scris pe blogul personal.
„La Ioana, numele de familie și rochiile superbe au fost de ajuns să anuleze autocenzura și simțul ridicolului”
„Ioana este superbă... și atât. Adică nu, este o dovadă perfectă că «dictatura pizdolinelor» face parte și acum, în al 12-lea ceas, din politica editorială din Dorbanților 191. Iar eu sunt Stan Pățitu’. În 25 de ani de TVR, am avut șansa să țin în grădina proprie o mulțime de exemple. Diferența este dată de faptul că mândrele mele, blonde sau nu, aveau bun simț și dorință de a nu se face de râs. La Ioana, numele de familie și rochiile superbe au fost de ajuns să anuleze autocenzura și simțul ridicolului. Ce contează că, la două fraze plasezi 10 bâlbe, că e greu să găsești camerele, în afară de cea plasată taman în fața ta, că pui întrebări care încep, dar nu știi exact unde se termină sau că e greu să-ți muți ochii din textul de prezentare. Important e că sunt fumușică și că mă place «dom’ primar» (citat din clasica prezentatoare în viață)”, a mai scris Leonard Miron, atacând-o astfel dur pe fata lui Mădălin Voicu.
„A existat și o a treia prezentatoare. Vă aduceți aminte prestația Conchitei din Camera Verde anul trecut, la Viena? Jo nu are de ce să fie acuzată de catastrofa propriei prestații. Ea nu a avut o cameră verde, ci un culoar negru, la ieșirea din scenă, de unde-și răcnea întrebările tâmpe și râsul nervos. Nu e vina ei, ci a pilei care a propulsat-o în situația respectivă”, a completat el.
Doar Horia Moculescu merita să fie în juriu
„A existat și un juriu. Așa cum este normal și care a făcut o treabă extrem de bună la preselecții și semifinală. Ce nu am înțeles eu este de ce a trebuit să se meargă pe varianta de «X-Factor» sau «Vocea României»? Comentariile juraților, de cele mai multe ori inutile, cu excepția intervențiilor lui Horia Moculescu, nu au făcut altceva decât să influențeze dramatic votul publicului. Se vedea clar, la fiecare comentariu, cum se spălau lucrurile murdare din muzica românească, cine pe cine place sau displace și așa mai departe. Inutil și costisitor pe deasupra. Încă mă doare sufletul că Sandra Cepraga, un om special și adevărat profesionist, a acceptat ingrata postura a scaunului de vinilin roșu”, scrie Leonard Miron, pe blogul său.
„Cărțile de vizită ale concurenților au demonstrat încă o dată că Dan Manoliu știe și poate să facă televiziune modernă. Păcat că mesajele au fost enervant de tembele. Poate la anul cineva o să le supervizeze vorbele cântăcioșilor noștri”, a mai spus acesta.
Cine este Ioana Voicu
S-a născut în 1988, la București, într-o familie de muzicieni. Încă din clasa a-II-a a participat la audiții muzicale și numeroase concerte organizate în Capitală. A absolvit Liceul de Muzică „George Enescu”, la clasa profesoarei Olivia Papa, şi a făcut parte din prestigioasa orchestră a liceului, „Lyceum Strings”.
Repertoriul tinerei soliste cuprinde lucrări de Vivaldi, Leclair, Bach, Haydn, Mozart, Max Bruch, Massenet, Paganini și Enescu. Unul dintre momentele marcante ale carierei de violinist a fost atunci când, continuând tradiția familiei în alegerea concertului pentru două viori de Bach, Ioana a interpretat acestă partitură alături de renumitul violonist Alexandru Tomescu, sub bagheta tatălui ei, dirijorul Mădălin Voicu.
Anul 2008 a reprezentat o cotitură în viața Ioanei: a început cariera de jurnalist cu un stagiu de 6 luni la postul MTV. Astfel că, în 2010 devine licențiată a Facultății de Jurnalism, iar doi ani mai târziu obține un Master în Jurnalism de Radio și Televiziune. De atunci, Ioana a continuat munca în mass-media, prin colaborări la diverse posturi tv, dar și-a menținut și preocuparea pentru muzică.
„Sunt o fire încăpățânată, sufletistă, o bună ascultătoare. Încerc să rezolv problemele sau să-i ajut pe alții înaintea mea. Uneori sunt prea comodă. Iubesc animalele dar urăsc insectele. Dacă sunt nervoasă sau supărată conduc prin oraș noaptea (mă liniștește). Ador să mănânc (e partea preferată a zilei). Cânt în baie, prin casă și, bineînțeles, în mașină. Ce nu suport și nu accept: minciuna și falsitatea”, a spus Ioana Voicu, pentru site-ul tvr.ro.