Laurențiu Dobre, românul care îmbracă vedetele din America: «Am luat totul de la zero»

6 decembrie 2019 18:35   Vedete românești
Ultima actualizare:

În șase ani a reușit să clădească un business de succes de care s-a auzit și în străinătate. Laurențiu Dobre este reprezentantul HardCore Fashion România, iar hainele realizate de el au cucerit oamenii obișnuiți și personalități din mediul autohton și, mai ales, de peste hotare. Românul nostru a ajuns să fie căutat de către stiliștii și editorii revistelor de modă. Țelul său pentru anul următor este să se extindă și mai mult. Click! îți prezintă povestea de succes a lui Laurențiu Dobre!

Click!: Cine este Laurențiu Dobre și cum a luat naștere Hardcore Fashion?

Laurențiu Dobre: Am făcut Facultatea de Arte Plastice, am 36 de ani și m-am născut în Focșani. Am venit în București la 18 ani pentru studii. Am fost mereu pasionat de artă, în special de design vestimentar, îmi cumpăram mereu hainele și eram în trend din cap până în picioare. Pentru că nu găseam mereu ce îmi doream, am decis să fac o pereche de pantaloni cu turul lăsat. Pe vremea aceea era o extravaganță acest model și eram cam singurul care îl făcea. A fost ca o explozie, de aici a început totul. Apoi am făcut prezentări de modă în toate locațiile high class de la noi, am început să îmbrac cam toate vedetele noastre și cam așa am început să contruiesc brandul Hardcore Fashion.  

Unde făceai pe vremea respectivă aceste haine și din ce te inspiri când creezi?

Într-un atelier am început să le fac. Eu sunt pasionat de istorie și mă inspir de aici, și toate hainele mele au temă istorică. Egiptul Antic, Roma Antică, China, dar caut și găsesc inspirație pentru colecțiile mele prin prisma călătoriilor pe care le fac. 

Când ai deschis magazinul?

M-am chinuit puțin, pot să spun că am luat-o de la zero cu totul. Eram și curier, făceam și facturi, contabilitate, eram și la prezentări, și în atelier, și realizam și schițe. Ușor, ușor m-am perfecționat, am făcut o școală de design vestimentar. Am făcut un an de zile croitorie și tipare pe stilul vechi, am învățat să trag la mașină, ca să știu ce le cer croitoreselor. Pot să fac singur de la A la Z o cămașă, un pantalon. Nu ai cum se evoluezi dacă nu o iei de la zero. Apoi am trecut de la partea sport, la partea mai elegantă, la materiale din ce în ce mai bune și accesorii premium.

Cum ai pătruns în străinătate?

Am început să merg la târguri și expoziții din afară. Londra, Paris, Tokyo, dar cel mai bine conceptul meu a prins în America. Nu știu cum vi se pare, dar pentru mine a fost o explozie, pentru că într-un an de zile am reușit să îmbrac vedetele de acolo, să ajung pe scena de la New York Fashion Week.

Care a fost vârful pentru tine?

Această prezentare, la New York Fashion Week, din septembrie. Dar și atunci când l-am îmbrăcat pe J Balvin. Am ajuns la el prin intermediul stilistul lui, care a văzut hainele și a spus că este impresionat. Apoi am ajuns să fac editoriale pentru Q Style. Apoi am avut o prezentare la o Facultate din New York, inventând o chestie interesantă, Gender-Neutral, am conceput produse unisex. A fost un mare boom pentru mine, de aici s-au legat toate, pentru că au început să mă caute stiliștii, să îmbrac vedete de top. Eddy Kenzo sau LeA Robinson sunt doare câteva dintre ele.  

În străinătate unde te pot găsi oamenii? 

Am un showroom pe Seventh Avenue (Manhattan, New York). Acolo le pot vedea clienții, stiliștii. Mă cunosc mai mulți în America decât în București și nu mă laud. Am îmbrăcat vedete pentru premiile MTV din America, acum am întâlniri acolo deoarece o să colaborez cu lanțuri de magazine mari și, bineînțeles, urmează colaborări și mai fructuoase cu vedete de top de acolo.

În România pe cine îmbraci?

De la Andreea Marin, căreia i-am schimbat stilul, și pentru care a luat și un premiu, până la Cătălin Botezatu, și chiar artiști de muzică populară.

Cât costă un outfit Harcore Fashion de la Laurențiu Dobre?

Cămașă cu pantaloni 900 de lei.

Care e țelul tău pentru anul 2020?

Să fiu prezent în magazinele mari din America. Momentan e cea mai bună piață pentru mine. Călătoresc destul de des acolo și, când mă văd, oamenii strigă după mine: ”wow, de unde ești îmbrăcat?”. Am mare succes în SUA și pe piața de acolo vreau să mă concentrez mai mult.  

Ce câștiguri ți-a adus acest business?

Nu vreau să vorbesc despre cifre. Câștig și reinvestesc. Sunt motivat să cresc brandul acesta și am visuri frumoase. Vreau să știe toată lumea de brandul meu.  

Mai multe