Pro TV, amendat pentru «Șef sub acoperire», pe motiv de publicitate mascată

23 octombrie 2019 12:37   Vedete românești
Ultima actualizare:

Emisiunea ”Șef sub acoperire a intrat în vizorul Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) după ce un membru s-a autosesizat în legătură cu ediția din 3 octombrie, când în prim plan a fost compania de pază BGS. ”Mi s-a părut foarte agresiv. Efectiv m-am simțit bombardată și jignită”, a declarat membrul CNA.

Consiliul Național al Audiovizualului a decis în ședința de marți, 22 octombrie, sancționarea postului Pro TV cu 10.000 de lei pentru reclamă mascată la compania de pază BGS, în ediția din 3 octombrie, conform Pagina de Media. 

Potrivit raportului de monitorizare, în cadrul emisiunii care a durat 53 de minute, sigla BGS a fost vizibilă timp de 14 minute (pe lângă numeroasele mențiuni ale celor care apar în emisiune).

Cazul a ajuns pe masa CNA ca urmare a unei autosesizări din partea Cristinei Pocora, membru CNA. „Am făcut această autosesizare pentru că s-a întâmplat ca într-o joi seară să am televizorul deschis pe Pro TV și să apară această emisiune. Când am auzit prima dată BGS, nu mi-a sărit părul din cap, dar mi s-a părut atât de agresivă, că apărea BGS în fiecare secundă (…) Mie mi se pare că suntem sfidați pe față. Mi s-a părut foarte agresiv. Efectiv m-am simțit bombardată și jignită.

Văzând toată această monitorizare, voi cere și monitorizarea celorlalte ediții cu ceilalți Șefi sub acoperire. Pentru că, din punctul meu de vedere, este o publicitate mascată și nu este una de bun simț. Mi se pare că este una foarte agresivă chiar și pentru felul meu de indulgent de a privi lucrurile”, a declarat Pocora.

Pro Tv spune că a respectat formatul internațional

Reprezentanta Pro TV, Adelina Sandu, s-a apărat spunând că emisiunea este făcută după un format internațional, produs în 32 de țări și este și este respectat întocmai.

„Ca orice format internațional, are o biblie, o carte, pe care producătorii noștri o urmează cu strictețe. V-am adus și o ediție din Spania, ca să vedeți că acesta este formatul emisiunii și nu este vorba sub nicio formă despre publicitate. Emisiunea este un documentar observațional, un docu reality și emisiunea este produsă în 32 de țări”, a spus Adelina Sandu. 

„Companiile participante nu au plătit pentru participare în emisiune. Pentru participarea în emisiune, între Pro TV și companiile care au apărut și care vor continua să apară au fost semnate contracte de participare la emisiune. Nu a fost vorba de nici un fel de contracte de sponsorizare sau de plasare de produse.

Deci nu este vorba de publicitate. Aceste contracte nu implică remunerație din partea sau pentru companiile participante.”, a mai adăugat reprezentanta Pro TV.

Ce trebuie să știi despre emisiunea "Șef sub acoperire"

"Șef sub acoperire" este o emisiune realizată după formatul internațional Undercover Boss. Formatul a fost lansat în Marea Britanie în anul 2009 și a fost produs până în acest moment în 19 țări, printre care se află și Statele Unite ale Americii, Polonia, Australia, Franța și Germania. Săptămânal, în emisiune va duce câte un director sub acoperire, care va experimenta mai multe job-uri în propria companie.

În fiecare departament, un angajat îi va fi mentor și va încerca să-l inițieze pe șef în tainele companiei și ale job-ului respectiv. Odată aflat sub acoperire, șeful va afla la prima mână, necenzurat, care sunt lucrurile care funcționează, va afla despre angajații model (... și nu numai), dar și despre diverse probleme. Întreaga experiență va schimba atât modul în care șeful își privește propria companie, cât și cum privesc angajații propriul loc de muncă.

Citește și:

Care sunt cele 12 vedete de top readuse de PRO TV în grila de toamnă

«Imperiul Leilor», o emisiune marca PRO TV, începe toamna aceasta. Care sunt regulile competiţiei

Mai multe