Suferi des de stări de anxietate? 4 moduri prin care le poți preveni din confortul casei tale

În urma pandemiei și evenimentelor ce au urmat după ea, anxietatea a devenit, din păcate, una dintre cele mai întâlnite emoții, mai ales în rândul tinerilor. A fi anxios este firesc, deoarece reprezintă modul prin care corpul nostru răspunde la frică, dar asta nu înseamnă ca e un sentiment plăcut. 

image
Anxietatea are efecte cumplite Sursa foto: freepik.com

Iată 4 moduri prin care poți preveni stările de anxietate:

1.Asigură-te că ai constant în casă ceva acru

Cea mai bună modalitate de a preveni intensificarea stărilor de anxietate este prin a reseta creierul și a nu îi permite să o ia pe drumuri greșite. Dacă reușești să oprești această emoție din primele momente în care și-a făcut apariția sau chiar după ce ți se pare ca s-a amplificat prea mult, vei deveni mult mai liniștit și relaxat. Astfel e recomandat să ai tot timpul în casă ceva acru. Fie că vorbim de bomboane acre, lămâie sau chiar limonadă, aciditatea acestora va trimite șocuri către creier, el nemaifiind capabil să se focuseze asupra stării precedente. Poate părea ceva banal, dar este unul dintre cele mai efective metode de a opri anxietatea rapid. 

2.Consultă un psiholog online

Dacă stilul tău de viață implică să lucrezi sau să studiezi de acasă și nu prea ai timp să te deplasezi, poți apela la un psiholog online de la Clinicaaproape.ro, care te va ajuta să înveți să îți controlezi stările. Susținerea ședințelor de psihoterapie online, îți vor permite să îți exprimi stările și emoțiile din confortul propriei case, iar totodată te va scuti de anxietatea de a te întâlni fizic cu cineva. Indiferent dacă alegi să vorbești cu psihologul tău înainte de a trece prin aceste stări sau după, trebuie să știi ca el nu te va judeca niciodată, ci doar te va ajuta să înțelegi mai bine ce se întâmplă cu tine și care este motivul pentru care pățești asta. 

3.Fă-ți un obicei de a îți nota stările într-un jurnal

A ține o evidență clară asupra stărilor de anxietate și a momentelor în care le-ai simțit sau lucrurile care le-au declanșat, te poate ajuta să le analizezi mai bine. Notează-ți de fiecare dată când ai acest sentiment ora la care s-a întamplat, ce făceai înainte să se întample și cât de intens a fost sentimentul. Poate te-ai certat cu cineva din familie, poate cineva a spus ceva ce ți-a declanșat o amintire sau poate doar ai băut prea multă cafea. Important este să acorzi atenție acestor detalii și să încerci să stabilești dacă există un anumit tipar, putând apoi să încerci să te ferești de acele situații. 

4.Încearcă diverse metode de distrage a creierului

Atunci când ai stări de anxietate, ai nevoie să îți distragi creierul de a se mai gândi la lucrul care i-a provocat acea stare. Astfel, există diverse modalități prin care poți face asta, de la a îți pune mâinile în apă rece sau a ține un cub de gheață, la a încerca să numești cât mai multe lucruri din jurul tău, devenind conștient de locul în care te afli. Cel mai bine este să încerci mai multe metode și să vezi care anume funcționează pentru tine, în acest fel putând să le aplici în viitor. 

Fie că folosești metodele prezentate mai sus sau descoperi tu unele noi, important este să nu lași anxietatea să te acapareze și să fii conștient în permanență că doar tu o poți controla. 

cub andreea berecleanu eva zaharescu png
cub ionita si viorica de la clejani (1) png
Funeralii Alexandru Arșinel FOTO Inquam / George Călin
FotoJet (1) jpg
andreea mantea 2 JPG
image png
jlo alex rodriguez gettyimages 1131935237 jpg jpeg
Camilla Parker si Regele Charles jpeg
DSC 4775 JPG
calinic si balasoiu 01 foto arhiepiscopia argesului jpg
image
image
image
image
horoscop ( FOTO pixabay )
horoscop
woman 4214744 1920 jpg
prietenie
echipamente sportive electronice 2 jpg
smartphone sursa pexels com jpg