Uite cum te păcălesc vânzătorii ca să cumperi cât mai mult de sărbători!
Magazine frumos mirositoare - Raioanele frumos mirositoare, precum cel de patiserie sau de flori sunt puse, de regulă, la intrarea în magazin, pentru a impresiona plăcut clientul încă de la început. Dacă în magazin nu există astfel de raioane, atunci se folosesc odorizante care să facă atmosfera cât mai plăcută.
Produsele de bază, în spatele magazinului - Produsele de bază sunt aşezate în spatele magazinului deci, trebuie să mergi printre rafturi pentru a ajunge la locul dorit. De multe ori, cumpărătorul este tentat să se oprească, în drumul său, şi în faţa altor produse pe care nu avea, iniţial, de gând să le cumpere.
Raioane şi rafturi în linie dreaptă - Raioanele sunt aşezate în linie dreaptă, cumpărătorul fiind nevoit să parcurgă tot raionul pentru a schimba rândul.
Produse aşezate în partea dreaptă a raionului- Produsele cheie sunt poziţionate pe partea dreaptă a raionului deoarece s-a speculat faptul că europenii conduc pe partea dreaptă a drumului şi se crede că acesta este obiceiul şi când vine vorba de cumpărături.
Produse aşezate la nivelul ochilor - Produsele pe care magazinul doreşte să le cumperi sunt poziţionate la nivelul ochilor. Pe cele mai ieftine le găseşti pe rafturile de jos, cele scumpe sunt pe rafturile de sus, iar marile branduri – la mijloc. Nici comportamentul copiilor nu a fost neglijat. Produsele scumpe – dulciuri, cereale, jucării – sunt poziţionate la nivelul ochilor celor mici.
Nu cumpăra produse de la casa de marcat - Înainte de a achita ceea ce deja au cumpărat, clienţii trebuie să stea la coadă. În acest timp ei aleg şi din nimicurile pe care le văd: gume, bomboane, mici bijuterii şi cosmetice, accesorii pentru maşină, odorizante, etc.
Atenţie la reorganizarea raioanelor - În magazine observăm că se schimbă aşezarea produselor pe rafturi. Unde ştiai că se găsesc dulciurile, vei vedea produse cosmetice, iar unde erau înainte detergenţii acum vezi băuturi carbogazoase. Cumpărătorul, ca să găsească un anumit produs, va fi nevoit, neştiind unde a fost mutat, să parcurgă întregul magazin. În drumul său este imposibil să nu cumpere ceva în plus.
Coşuri de cumpărături voluminoase - Coşurile de cumpărături au fost mărite pentru a putea să încapă cât mai multe produse.
Muzica, un rol cheie - În magazinele unde pe fundal se aude muzică clienţii sunt tentaţi să petreacă mai mult timp fiind liniştiţi, binedispuşi şi relaxaţi.
Contează şi aspectul exterior al magazinului - Magazinele vopsite în culori calde atrag mai mult clienţii. De asemenea, şi culorile calde din interior. De exemplu, culoarea albastru deschis te relaxează, te linişteşte şi îţi dă o senzaţie de bunăstare.