«Băieţii-roz» din rugby la fundul gol
Cine şi-ar fi imaginat să vadă o trupă de gladiatori în tricouri roz, imprimate cu chipul unei femei? Stade Français este cea mai puţin tradiţionalistă formaţie. Are o campanie de marketing provocatoare: bluze şi hanorace, poşete şi chiloţi roz
Cunoscut ca un vizionar, dar şi pentru relaţiile pe care le avea în lumea spectacolului, Max Guazzini, patronul echipei a luat o serie de decizii prin care a reuşit să-i atragă pe parizieni la meciuri.
A permis accesul liber femeilor. "Prefer să am 7.000 de oameni bucuroşi pe stadion decât 200 care să plătească un pumn de franci", mărturisea el atunci.
Pentru ca lumea să se simtă bine a transformat fiecare meci într-un show. Atunci au fost văzute, alături de rugbyşti, în pauză, fetele de la Moulin Rouge, şi artişti de circ, luptători de catch, solişti şi muzicieni celebri, dar şi copii defilând cu steagurile clubului pe role.
Tot atunci a apărut şi maşinuţa teleghidată care aducea suportul pentru balon, la transformări.
În timpul meciurilor, sportivii fac uneori şi deliciul fotografilor
Clubul a adoptat un imn antrenant (I Will Survive), iar Mathilda May, Madonna şi Naomi Campbell au fost desemnate "naşele" echipei.
Succesul strategiei adoptate de Guazzini este dovedit şi de faptul că Stade Francais a doborât şi recordul mondial după numărul de spectatori ce au asistat la un meci, 79.741 în 2007! Pe lângă asta, s-au vândut peste 20.000 de tricouri roz, preţul unuia fiind destul de piperat, 75 de euro.
Au pozat pentru un calendar sexy
În 2001, Stade Francais a lansat primul calendar din seria "Dieux du Stade".
De atunci rugbyşti celebri au pozat nud pentru acesta, iar vânzările au întrecut mereu aşteptările.
În 2005 a apărut şi tricoul roz, culoare opusă virilităţii specifice unui jucător de rugby.
Succesul a fost neaşteptat, 20.000 de exemplare fiind vândute în câteva luni.
Calendarele «Dieux du Stade» au fost vândute în sute de mii de exemplare din 2001 şi până astăzi
Rugbiştii s-au dezbrăcat pentru a atrage fanele la stadion