Federer e cel mai tare brand din lume
Sportivii de clasă mondială nu câștigă cei mai mulți bani din competițiile la care participă, ci din marketingul care se face în jurul lor. Aceștia își pun renumele în slujba unor companii celebre din diferite domenii, iar remunerația e grasă.
Numărul 1 în acest domeniu a fost însă în 2016 o surpriză. Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Lebron James sau Usain Bolt au fost foarte prezenți în mass-media ultimelor luni, dar nu ei sunt șefii banilor. Deși nu mai este numărul 1 mondial ATP, Djokovic deținând această coroană de mult timp, iar în 2016 a fost mai mult accidentat, elvețianul în vârstă de 35 de ani rămâne cea mai scumpă marcă sportivă a lumii: 36 de milioane de dolari. Și nu o spunem noi, ci prodigioasa revistă americană, Forbes, care îl pune pe Federer deasupra lui Lebron James, cotat la 34 de milioane de dolari, a jucătorului american de golf, Phil Mickelson, care valorează 28 milioane de dolari, şi a regelui mondial al sprintului, Usain Bolt, evaluat la 25 milioane de dolari. În Top 10 se mai regăsesc jucătorul american de golf, Tiger Woods, cotat la 23 milioane de dolari şi fotbaliştii Cristiano Ronaldo și Lionel Messi, cu valoare de 19, respectiv 15 milioane de dolari. Forbes a stabilit clasamentul celor mai valoroase branduri sportive la patru categorii. Cea mai tare echipă e New York Yankees (baseball), Roger Federer, cel mai scump sportiv, Super Bowl, cel mai tare eveniment sportive al lumii şi Nike, cea mai bună afacere.