Super Bowl, fabrica de bani
Finala campionatului de fotbal american produce o audienţă uriaşă, iar organizatorii au ajuns să încaseze 4,5 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde.
Super Bowl e cel mai urmărit eveniment sportiv din SUA, anual peste o sută de milioane de oameni fiind cu ochii pe el. Companiile nu vor să rateze ocazia şi licitează sume astronomice pentru ca numele să le apară pe ”sticlă”.
Duminică, pe stadionul Universităţii Phoenix, din Arizona, se va disputa cea de-a 49-a ediţie a Superbowl, New England Patriots şi Seattle Seahawks, disputându-şi cel mai râvnit titlu din NFL.
Cei 72.000 de spectatori, care au plătit şi 18.000 de dolari pentru a fi pe stadion, vor vedea pe ”cubul” gigant diferite spoturi publicitare. Cei de acasă le vor urmări pe micile ecrane, iar reclamele sunt de la băuturi şi hamburgeri până la limuzine. În aceste condiţii de vizibilitate, o reclamă de 30 de secunde a ajuns să coste 4,5 milioane de dolari, adică de 40 de ori mai mult faţă de anii 1970 – 1980. În general, preţurile spoturilor la Super Bowl au crescut cu 500.000 de dolari faţă de anul trecut.
Unul dintre cele mai aşteptate momente va fi cel din pauză, în care, în mod tradiţional, va avea loc un concert. Anul acesta, recitalul îi va aparţine lui Katy Perry, care promite un show incendiar. Pentru a intra în atmosfera partidei, ea s-a îmbrăcat într-o rochie specială, cu desene din fotbalul american. Mai mult, la conferinţa de presă, a şi aruncat balonul spre ziarişti, iar specialiştii au decretat că se pricepe.