Bătaie pe tricourile cu numărul 30. Sosirea lui Lionel Messi la PSG a avut efecte imediate în plan comercial
La o zi după prezentarea oficială a argentinianului, fanii grupării pariziene s-au îngrămădit să cumpere tricouri cu numele acestuia pe spate.
Potrivit reporterului cotidianului Marca, care a vizitat magazinul oficial al clubului PSG, obiectul vestimentar purtând numărul 30 se vinde cu preţuri cuprinse între 115 euro pentru replica numită „tricou de stadion” şi 165 de euro pentru cel „de meci”. Pe site-ul oficial al grupării preţul tricoului este stabilit la 158 euro. În ciuda acestor tarife care nu sunt deloc mici, sute de fani au stat la coadî de la prima oră a dimineţii pentru a achiziționa noul tricou al lui Messi. PSG a anunţat că, din motive de securitate, magazinul clubului nu se va deschide până la ora locală 15.00 (16.00, ora României), dar s-a permis accesul la ora 12.30.Pe de altă parte, la FC Barcelona, fostul club al lui Messi, lucrurile stau exact incvers. Pe măsură ce s-a propagat ştirea despre plecarea lui Lionel Messi la Paris, tricourile cu numărul 10 pentru sezonul 2021/22 n-au mai avut căutare și au fost retrase de pe rafturi. Deşi nu se aşteaptă la pierderi economice uriaşe din această cauză, Nike va decide ce se întâmplă cu tricourile ce îi sunt returnate. Analiștii în economie apreciază că Barcelona va avea probleme din acest punct de vedere. Și aceasta fiindcă aproximativ opt din zece tricouri ale echipei FC Barcelona care au fost vândute au avut imprimat pe spate numărul 10 al lui Messi. Ceea ce a însemnat un venit cuprins între 20 şi 30 de milioane de euro pe sezon pentru clubul catalan. Și acum, când argentianul nu mai este acolo, va genera o „gaură” în buget de proporții mult mai mari.