Loganul, pe post de taxi
Oraşul are 5 aeroporturi şi la fiecare 10 minute cerul brăzdat de avioane care îţi creează impresia că trec milimetric de ultimele etaje ale clădirilor cu 20-30 de niveluri care înalţă oraşul.
Şi totuşi, nu avioanele sunt capitolul la care Sao excelează, ci elicopterele. Naţionala României se află în metropola cu cele mai multe elicoptere din lume, peste 500, care efectuează cam 70.000 de zboruri pe an.
Şi ca spectacolul să fie total, cea mai mare firmă de taxiuri aeriene din Sao Paulo are angajaţi doar femei, incluzând aici şi piloţii de zbor. Cei care n-au bani să se deplaseze prin oraş cu elicopterul, fie o fac cu maşina, fie cu metroul.
În timpul săptămânii, traficul e criminal. Nici nu-i de mirare, ţinând cont că 7 milioane de maşini sunt înregistrate la poliţie. Industria constructoare de maşini e extrem de înfloritoare în Brazilia.
Toate marile firme europene şi asiatice au fabrici aici, iar pe Avenida Europa, unul dintre marile bulevarde ale oraşului, sunt pe o lungime de un kilometru numai reprezentate de lux.
Paulistanos se zgăiesc curioşi la Mercedes, Lamborghini, BMW, Jaguar, Bentley, Ferrari, Porsche, Aston Martin, dar şi la ultimele modele de Platinuss, Lotus, Pagani ori Spyker, despre care nu ştii dacă sunt maşini ori nave spaţiale.
Revenind la automobilele mulţimii, trebuie spus că Loganul e la loc de cinste aici, mai ales în rândul taxiurilor. Maşina e fabricată la Curitiba, unde 38 de automobile ies la fiecare oră pe poarta uzinei Ayrton Senna.
Loganul, Sandero sau Dusterul brazilian e mai scump cu 50 la sută decât cel românesc din cauză că taxele aplicate de stat sunt imense. De altfel, toate, maşinile din Brazilia sunt scumpe, unele chiar cu preţ dublu faţă de Europa.