Cătălin Măruţă, profesor în Dâmboviţa
20 de copii de la grădinița din satul Iazu, județul Dâmbovița, l-au avut, miercuri, profesor pentru o zi pe Cătălin Măruță, suporter al programului Fiecare Copil în Grădiniță.
Prezentatorul a petrecut câteva ore cu cei mici, au răsfoit împreună cărțile de colorat aduse de el, au vorbit despre prietenie și despre cât este de important să-i încurajezi și să-i ajuți pe colegi și pe prieteni să învețe. După lecțiile de la grădiniță, Cătălin, împreună cu echipa emisiunii La Măruță, a mers în comunitatea dâmbovițeană, a vizitat familiile câtorva copii și a văzut contrastul dintre condițiile de la grădiniță și cele de acasă și, mai ales, greutățile cu care se luptă cei mici și părinții acestora.
“Ziua petrecută în grădiniță m-a făcut să cred și mai mult că educația este soluția pentru comunitățile defavorizate. Învățând, copiilor li se deschid uși spre un viitor mult mai bun. Ei zâmbesc când văd că și ei contează, că li se acordă atenție. Au astfel șansa să devină ce își doresc, pot să viseze, se citește asta în ochii lor. Mă bucur că m-au recunoscut și că s-au bucurat de lecția predată de mine. Mulțumesc OvidiuRo pentru invitație. Sunt mândru să fiu un ambasador al acestui proiect care schimbă mentalități”, a declarat Cătălin Măruță.
Grădinița de la Iazu strânge mulți copii defavorizați din comunitate și îi pregătește pentru anii de școală, iar mersul la grădiniță reprezintă pentru ei o șansă la un viitor mai bun. Atragerea lor în număr mare spre educația preșcolară s-a întâmplat în timp, cu ajutorul unui mecanism care, din 15 februarie, a devenit lege pentru toată țara: tichetul social pentru grădiniță - mecanism central al programului Fiecare Copil în Grădiniță, pilotat din 2010, în 43 de comunități din 11 județe, de către Asociația OvidiuRo.
Tichetul social în valoare de 50 lei, condiționat de prezența la grădiniță, a schimbat mult comunitățile care au adoptat FCG. Satul Iazu, marcat de sărăcie multigenerațională, abadon, analfabetism și lipsa locurilor de muncă, a ajuns în ultimii ani un model de atragere a familiilor sărace spre educație, numărul copiilor care frecventează grădinița crescând de la sub 30, înainte de programele fundațiilor, la 180 în prezent.