Câţi bani a câştigat Delia într-o singură lună cu piesa "Da, mamă"
Melodia lansată de cântăreaţă la sfârşitul lunii iunie a reușit să zdruncine piaţa muzicală din România. După doar 30 de zile, videoclipul piesei „Da, mamă!” a strâns peste 15 milioane de vizualizări pe YouTube, depășind astfel orice record național. Cântecul s-a bucurat de un real succes, iar Deliei i-a intrat în buzunar o sumă frumuşică.
Devenită hit peste noapte, melodia „Da mamă!”, produsă de Global Records, e ascultată chiar şi în cluburile din Saint-Tropez şi a adunat pe YouTube peste 62 de milioane de minute de vizionare, adică în jur de 117 ani, scrie www.ziarulring.ro. Dacă ne luăm după colaboratorii YouTube, conform cărora sumele plătite de compania americană către autorul unui videoclip publicat se încadrează între 100 şi 2.000 de euro (dacă vin însoţite şi de reclamă) pentru fiecare milion de vizualizări, atunci câştigul Deliei în doar o lună ar putea ajunge la 30.000 de euro.
Artista nu se află la primul record muzical. Înainte de asta a fost „Cum ne noi”, cu 10 milioane de vizualizări într-o lună, acum având aproape 24 de milioane. A fost prima piesă în limba română cu un aşa succes, iar în conturile Deliei mai intră şi de aici alţi aproximativ 46.000 de euro. Și hitul „Inimi desenate”, lansat la Kazibo Music, a adunat peste nouă milioane de vizualizări, echivalentul a 18.000 de euro. Deci, cu cele trei melodii, artista și-a rotunjit conturile cu aproximativ 94.000 de euro, notează "Ring".
În ciuda succesului cu „Da, mamă!”, Delia a atras şi numeroase critici. Au apărut multe voci care au susţinut că melodia încurajează consumul de alcool. Artista a reacţionat imediat pe pagina ei de socializare: "Suntem ipocriţi, efectiv. Există şi au existat melodii până la «Da, mamă!» în folclor. «Bun îi vinul ghiurghiuliu», «Ia mai toarnă un păhărel». Sunt şapte mii de piese despre alcool: pălincă, ţuică şi tot ce vrei tu. Nu s-a autosesizat nimeni”. Cântăreţul de muzică populară Bogdan de la Ploieşti a lansat o nouă variantă a melodiei „Da, mamă!”. El a păstrat linia melodică şi refrenul, în rest a schimbat versurile şi a reorchestrat melodia. Succesul nu a întârziat să apară nici pentru el. În doar două zile de la lansare, videoclipul manelei a strâns peste 300.000 de vizualizări pe YouTube.
O altă problemă cu care s-a confruntat artista a fost acuzaţia de plagiat. Mulţi au spus că piesa compusă de Carla’s Dreams este o copie după „Dream on”, a trupei Aerosmith, cunoscută publicului mai tânăr după coverul lui Eminem, „Sing for the Moment”.