Motivul pentru care Florin Călinescu a renunţat la postul de director al Teatrului Mic
Florin Călinescu a renunţat la postul de manager al Teatrului Mic din Bucureşti, după 14 ani în care a condus instituţia. Deranjat de nota mică pe care a primit-o la evaluarea anuală, actorul a decis să nu participe la concursul organizat de Primăria Capitalei zilele trecute. Cum nimeni nu a obţinut funcţia în urma concursului, acesta se va relua la toamnă.
Mulţi dintre colegii săi de la teatru i-au sugerat să se înscrie la concursul pentru postul de manager deşi fusese notat doar cu 6,66 în urma evaluării managementului său. Călinescu însă a renunţat în ultima clipă să meargă din nou la concurs, conform ziarulring.ro. Surse din preajma acestuia susţin că actorul a aşteptat până în ultima zi a înscrierilor, ca să vadă care sunt ceilalţi candidaţi, fiind aproape convins că, odată ce a picat la examenul de evaluare (nota de trecere fiind 8), nu va câştiga concursul de proiecte de management. Şi nu din cauză că n-ar fi avut un proiect bun, ci pentru că nu mai era dorit pe scaunul de director.Pe 7 iulie, termen-limită pentru depunerea dosarelor de concurs, se înscriseseră doar două persoane, dintre care una nu a îndeplinit condiţiile de participare. Drept urmare, pe masa comisiei de concurs a ajuns un singur plan de management, cel aparţinând Ruxandrei Enescu, actriţă a Teatrului Mic. În ciuda faptului că nu a avut niciun contracandidat pentru funcţia de manager, actriţa a obţinut nota 5,69, şi, conform regulamentului de organizare a concursului, nu a fost admisă în cea de-a doua etapă a concursului. În aceste condiţii, Primăria Municipiului Bucureşti va organiza un nou concurs după terminarea vacanţei de vară.Conform celor de la ziarulring.ro, Florin Călinescu a refuzat orice comentariu. În schimb, actorul Gabriel Fătu, preşedinte al Comisiei de Cultură a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, a tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte transparenţa organizării acestor concursuri şi felul în care sunt percepute de profesioniştii din domeniu.
"Noi nu avem acces la date, nu ştim cine, ce şi cum, ceea ce nu este deloc în regulă pentru că îmi dă senzaţia că nu este un concurs transparent. Şi, din păcate, aceeaşi senzaţie o au şi mulţi dintre profesioniştii care şi-ar dori să participe la aceste concursuri, şi ar putea face lucruri foarte bune ca manageri ai unor instituţii de cultură, dar nu se înscriu considerând că totul este aranjat dinainte, iar concursul este, de fapt, doar o formalitate", a declarat Gabriel Fătu.