Piersic face reclame pe bandă rulantă. Cât încasează pentru fiecare
Dacă îl pui pe Florin Piersic senior (79 de ani) într-o reclamă, succesul e asigurat. Şi vânzările aşişderea. Maestrul are lipici la public, iar replicile sale, fie că sunt amuzante sau serioase, îi hipnotizează pe clienţi. Sau pe cliente. Numai în ultimii ani, actorul a strâns în portofoliu 12 spoturi la cele mai variate produse.
Florin Piersic are talent şi farmec cu carul, motive suficient de bune pentru comercianţi să şi-l dorească în reclamele la produsele lor. Aşa se face că maestrul a ajuns să promoveze tot felul de produse şi servicii, însă nu pe sume astronomice, aşa cum s-ar crede. Conform informaţiilor furnizate pentru Click de specialiştii în advertising, pentru reclamele în care a apărut de-a lungul timpului, conturile lui Florin Piersic s-au îngroşat cu sume cuprinse între 1.000 şi 3.000 de euro pentru fiecare contract.
Printre primele lui reclame se numără şi cea din 2008, când Piersic se înfrupta cu poftă dintr-un imens tort, pus pe capul unei fete sexy. În acelaşi an, de data aceasta cu fularul alb la purtător, de la volanul unei maşini, actorul a oferit, în sfârşit, definiţa unuia dintre cuvintele pe care le-a tot folosit în discursurile sale: „ciocoflender este cel care îşi face RCA la Astra”. 2009 e anul în care, „prăfuit” şi îmbrăcat ca un cowboy, actorul a apărut în spotul pentru o celebră firmă de curăţătorie: Nufărul. Pentru a promova Festivalul Internaţional de Film Transilvania din 2010, Piersic senior s-a deghizat în Darth Vader din “Războiul stelelor”, dar nu a renunţat la eşarfa albă.
În 2013, în spotul pentru Baumax, Florin Piersic a renunţat la fularul alb în favoarea unei eşarfe roşii. Anul acesta, a semnat două noi contracte de publicitate: unul pentru hipermarketurile Billa, altul pentru vin. Reclama la vinul „Două vorbe” i-a făcut pe producătorii licorii bahice să sară-n sus de bucurie.
“Referitor la vânzările înregistrate până acum performează peste aşteptări” ne-a declarat Bogdan Costin, brand manager la Vincon Vrancea.
„Când propui clientului tău să asocieze imaginea brandului pe care-l deţine sau îl supervizează cu o persoană publică, sunt trei reguli de bază: prima ar fi ca publicul să fie aproximativ acelaşi, a doua ar fi ca persoana publică să aibă o imagine potrivită brandului pe care urmează să-l promoveze şi, a treia, e aceea care te obligă să verifici în câte campanii a mai fost implicat. Dacă ne uităm la paleta mult prea largă de branduri cu care s-a asociat Florin Piersic, putem vedea că două reguli din trei au fost încălcate. Nu cred că pensionarii care au bani puţini şi timp destul să-si spele rufele acasă sunt fix targetul pe care şi-l dorea Nufărul. Şi nici nu cred că dau buzna să-şi cumpere rochii fără spate din Cocor. În plus, când promovează atât de multe branduri, practic, nu mai ştii cu cine să-l asociezi, deci banii investiţi în reclamă sunt, practic, aruncaţi”, a explicat pentru Click! Adela Dan, copyrighter freelancer, care, în cei 16 ani de experienţă, a colaborat cu cele mai mari agenţii de publicitate din România.