S-a semnat contractul pentru magistrala de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni. Când ar trebui să fie gata
Contractul de finanțare pentru magistrala de metrou 1Mai-Aeroportul Otopeni a fost semnat miercuri. Valoarea acestuia depășește 6,3 miliarde de lei.
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Metrorex SA au semnat contractul de finanţare nr. 82 aferent proiectului ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1Mai – Otopeni)”. Valoarea proiectului depăşeşte 6,3 miliarde de lei, valoarea totală eligibilă fiind de 2.776.820.282.
„Proiectul Magistrala 6 va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii. Obiectivul contractului de finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM pentru implementarea proiectului, în confomitate cu legislaţia europeană şi naţională aplicabile acestuia”, a transmis, miercuri, Metrorex.
Finanţarea nerambursabilă este de 2.360.297.239,70 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, valoare echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă aprobată.
Valoarea totală a Contractului de Finanţare este de 6.333.594.004,58 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 2.776.820.282, arată sursa citată.
Conform Contractului de Finanţare, semnat și de Ministerul Transporturilor, perioada de implementare a proiectului Magistrala 6 - 1Mai – Otopeni se finalizează la data de 15.11.2026.
Citește și:
Motivul pentru care metroul din Drumul Taberei circulă aproape gol
Realizarea noii magistrale urmărește, potrivit Metrorex, și „îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit”.
De asemenea, se are în vedere creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran; reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu; creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.