Am luat la pas pasajul Basarab
Încolonaţi şi păziţi de bodyguarzi. Priviţi cu uimire şi curiozitate de sutele de muncitori de pe şantier. Atenţi la fiecare pas pentru a nu cădea victimă unui accident de muncă. Aşa au traversat, miercuri, Pasajul Basarab reporterii Click!, împreună cu primarul Sorin Oprescu.
Patru ani. Atât a trebuit pentru ca primii bucureşteni să străbată cu piciorul Pasajul Basarab.
Pilonii de susţinere pentru podul hobanat au 80 de metri şi au devenit cel mai înalt şantier din oraş (foto: Ionel Puică/Lucian Muntean)
Deşi oficial va fi gata în decembrie, iar primele maşini îl vor putea traversa la anul în luna martie, Municipalitatea a organizat miercuri prima „promenadă" pe Pasajul Basarab.
“Inspectarea” pasajului a continuat cu breteaua care coboară pe Şos. Grozăveşti, la Carrefour Orhideea (foto: Ionel Puică/Lucian Muntean)
„Când va fi gata, accesul se va face cu lifturi, va fi un trotuar rulant înspre Gara de Nord, construcţia va fi acoperită cu o vopsea specială, împotriva smogului, iar sistemul de iluminat va fi creat special pentru a pune în valoare investiţia", a descris viitorul pasajului, Grigorie Verenciuc, şeful de şantier.
Cele două poduri care alcătuiesc pasajul nu sunt încă unite, deşi bretelele de acces pe pod sunt gata.
Pentru circulaţia tramvaielor va fi amenajată o cale de rulare, cu staţie deasupra Şos. Orhideelor (foto: Ionel Puică/Lucian Muntean)
După finalizarea construcţiei, în luna decembrie, vor urma patru luni de probe, care vor fi făcute în funcţide de starea vremii.
Traversarea pasajului se face, deocamdată, pe bârne de lemn, printre grinzile podului hobanat (foto: Ionel Puică/Lucian Muntean)
Vezi aici mai multe imagini
Recordurile pasajului
*are cel mai lat pod hobanat din Europa (42 metri);
*va fi dotat cu o bandă rulantă de 100 de metri;
*a „înghiţit" 76.000 de metri cubi de beton armat;
*costă 150 de milioane de euro (cea mai mare investiţie din oraş, după 1990).