Azi se inaugurează primii 42 km ai Autostrăzii Transilvania
Până la finalizarea Autostrăzii, ce va avea 415 kilometri, tronsonul din Cluj va funcţiona ca o centură ocolitoare a Clujului. Dacă stratul de uzură este deja gata, la ora actuală muncitorii montează parapeţii şi trasează marcajele, urmând ca gardurile de protecţie, drenajul şi alte lucrări să fie finalizate după 1 decembrie.
În prezent, Bechtel lucrează pe secţiunea Câmpia Turzii - Borş a Autostrăzii Transilvania, mai exact pe două tronsoane, Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş.
Bechtel a primit în acest an circa 300 milioane euro pentru întreg proiectul, inclusiv fonduri pentru utilităţi şi exproprieri, urmând ca în 2010 compania să finalizeze cei 12 kilometri rămaşi între Turda şi Câmpia Turzii şi 30 kilometri ai tronsonului Suplacu de Barcău - Borş, respectiv tronsonul Suplacu de Bacău - Mihăileşti.
Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, între localităţile Braşov şi Borş, şi o lăţime a platformei de 26 de metri. Peste 55 de kilometri din lungimea totală sunt prevăzuţi pentru poduri şi viaducte. Proiectul este împărţit în opt tronsoane.
Autostrada va avea 58 de pasaje rutiere, 94 de pasarele şi 16 noduri rutiere. Termenul de punere în funcţiune este 2013 - 2014.
Cea mai scumpă porţiune din Autostrada Transilvania, conform estimărilor făcute de ministrul Radu Berceanu, este tronsonul de 189 km dintre Câmpia Turzii şi Borş, ale cărei costuri sunt estimate la 2,5 miliarde de euro, în total autostrada urmând să coste peste cinci miliarde de euro, notează Agerpres.