Aeroportul din România unde în 2024 aproape că a bătut vântul, iar avioanele au plecat goale. Orașul în care nu au zburat nici 2000 de oameni

Traficul aerian din România a cunoscut o creștere semnificativă în 2024, ajungând la 26.033.372 de pasageri, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 6% față de anul anterior.

Aeroportul Delta Dunării din Tulcea / foto: CJ Tulcea
Aeroportul Delta Dunării din Tulcea / foto: CJ Tulcea

Comparativ cu 2019, anul de referință anterior pandemiei, traficul aerian a înregistrat un avans de 12%. Cu toate acestea, nu toate aeroporturile din țara noastră au avut parte de o evoluție pozitivă. Un exemplu elocvent este Aeroportul Internațional Tulcea, unde cifrele și situația generală sunt alarmante.

Un aeroport în derivă

Deși anul 2024 a fost marcat de momente importante pentru sectorul aviatic românesc, cum ar fi aderarea la spațiul Schengen aerian, Aeroportul din Tulcea a rămas în umbra progresului național. Potrivit datelor centralizate, pe acest aeroport nu au fost înregistrate nici măcar 2.000 de persoane care să fi tranzitat terminalele sale pe parcursul anului, ,mai precis, au fost 1621 de zboruri. 

Călătorii aproape inexistente și aeronavele care au decolat și aterizat aproape goale sunt dovezi clare ale dificultăților prin care trece acest aeroport.

De fapt, în timp ce alte aeroporturi din România au beneficiat de o creștere a traficului internațional cu 7% și de o creștere a numărului de mișcări ale aeronavelor cu 3%, Aeroportul Tulcea a rămas departe de acest trend.

Așa cum poți observa și-n graficul de mai jos, la polul opus este Otopeni, cu aproape 16.000 de zboruri. 

image

Problemele majore care afectează aeroportul

Unul dintre principalele motive pentru care Aeroportul Tulcea se confruntă cu astfel de dificultăți este lipsa unei rețele sustenabile de conexiuni aeriene. Orașul Tulcea, situat la porțile Deltei Dunării și având un potențial turistic considerabil, nu beneficiază de suficiente zboruri regulate care să atragă pasageri, fie din țară, fie din străinătate.

Mai mult, infrastructura aeroportuară, deși existentă, nu este utilizată la potențialul său maxim, iar lipsa unui plan strategic de dezvoltare și promovare în rândul companiilor aeriene împiedică atragerea unor operatori importanți.

Contraste puternice cu alte aeroporturi din România

Pentru a pune situația în perspectivă, trebuie menționat faptul că alte aeroporturi regionale, cum ar fi cele din Cluj-Napoca, Iași sau Timișoara, au înregistrat creșteri considerabile în 2024. În aceste cazuri, aderarea la spațiul Schengen aerian a avut un impact pozitiv direct, eliminând controalele la frontieră pentru majoritatea destinațiilor europene și crescând atractivitatea acestor aeroporturi pentru operatorii aerieni.

În schimb, Aeroportul Tulcea pare să fi fost ocolit de aceste oportunități. Potențialul regiunii, care include accesul direct la Delta Dunării, un patrimoniu UNESCO, rămâne nevalorificat din cauza lipsei de infrastructură adecvată și de zboruri atractive.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
furnici jpg
catacombe braila jpeg
the cultivation of 5455003 1280 jpg
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
cassis jpg
blocuri vechi 54026100 22374900 webp
istock masini parcate parcare jpg
camara noastra jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net