Cea mai îngustă mașină din lume! Acest autoturism electric are doar 50 cm lățime
Mecanicul italian Andrea Marazzi a ajuns recent în atenția presei internaționale după ce a transformat un Fiat Panda din 1993 în cea mai îngustă mașină funcțională din lume. Proiectul său, denumit sugestiv „Flat Fiat” („Fiat Plat” în traducere n.r.), pare la prima vedere o creație generată de inteligență artificială, însă este cât se poate de real și este rezultatul unui an de muncă intensă și pasiune pentru mecanică.

Cea mai îngustă mașină este complet electrică
Andrea Marazzi a realizat acest vehicul în propriul atelier, situat în cadrul Autodemolizione Marazzi din Bagnolo Cremasco, un centru de reciclare auto administrat de familia sa. În prezent, el și echipa sa pregătesc documentația necesară pentru a depune o solicitare oficială de omologare în Cartea Recordurilor Guinness, vizând titlul de cea mai îngustă mașină funcțională din lume.
Modelul ultra-subțire păstrează aproximativ 99% din componentele originale ale unui Fiat Panda din 1993, însă are doar 50 de centimetri lățime – suficient cât să încapă un singur șofer și un far care să-i lumineze drumul noaptea. Mașina este complet electrică, are o înălțime de 145 cm, o lungime de 340 cm și cântărește doar 264 de kilograme.
Autoturismul nu poate circula pe drumurile publice
În mod firesc, nu este omologată pentru circulație pe drumurile publice, fiind gândită ca o piesă de expoziție și o modalitate creativă de promovare a afacerii de reciclare auto a familiei Marazzi. „Totul a început aici, în parcul nostru auto, dar mai ales cu o idee nebunească. Imaginație, răbdare și zile întregi de muncă. Un an de încercări, greșeli și râsete. Un an în care am urmărit să fac ceva ce nimeni nu a mai făcut: cel mai îngust Fiat Panda din lume”, a declarat Andrea Marazzi, conform Oddity Central.
Vehiculul este perfect funcțional, păstrând cele patru roți ale modelului original, și poate atinge o viteză maximă de 15 km/h, având o autonomie de aproximativ 25 de kilometri la o singură încărcare. Interiorul oferă spațiu strict pentru șofer, care controlează mașina cu un volan de dimensiuni reduse. Din spate, silueta neobișnuită a mașinii amintește de prova unei ambarcațiuni, forma sa ieșind în evidență printr-un design aproape sculptural.


































