Cele mai importante calităţi personale în munca de echipă
Multe lucruri din viață funcționează mai bine atunci când ai alți oameni alături de tine. Fie că este vorba despre un meci de fotbal, o vacanţă sau treburi casnice, poţi face totul mai repede, mai eficient și mai distractiv când faci parte dintr-un grup sau o echipă.
O echipă puternică are nevoie de „jucători buni”, care să fie angajaţi în favoarea unui obiectiv comun. Acesta este motivul pentru care angajatorii, atunci când fac recrutări, pun mare accent pe abilitățile unui individ de a lucra în echipă. Fiecare membru al echipei este un element esenţial în mecanismul de funcţionare al companiei!
Pentru unii oameni integrarea într-o echipă şi lucrul alături de colegi este ceva care vine de la sine, se întâmplă uşor şi natural, în timp ce pentru alții este o etapă pe care o consideră ceva mai grea.
Vestea bună este că, indiferent dacă faci parte din prima categorie sau din cea de-a doua, abilităţile de a lucra în echipă pot fi dezvoltate și îmbunătățite.
Aşadar, care sunt calităţile unei persoane care lucrează optim într-o echipă? Iată câteva atuuri personale pe care să le ai în vedere sau să le dezvolţi atunci când vine vorba de munca de echipă.
O atitudine pozitivă
Într-o echipă, negativitatea poate provoca un efect de domino. Dacă o persoană are o atitudine predominant negativă, comunicarea şi relaţionarea cu colegii poate avea de suferit şi, în cele din urmă, poate afecta rezultatele comune. O atitudine pozitivă, orientată spre soluţii şi comunicare deschisă este mult mai utilă într-o echipă. În plus, persoanele cu o atitudine neplăcută sunt evitate deseori de colegi, aşa că asigură-te că nu eşti tu cel evitat!
Comunicare
Uneori este tentant să te apuci să îţi faci treaba care ţi-a fost alocată şi să nu te implici în ceea ce au de făcut şi colegii tăi sau să păstrezi unele idei sau informaţii numai pentru tine, pentru a le folosi ulterior într-un context în care ai fi pus în valoare. O astfel de atitudine nu își are locul într-o echipă puternică. Discută întotdeauna cu colegii despre ceea ce faci tu şi fii deschis la sugestii. Evident, şi reciproca este valabilă.
Respect
Respectul reciproc este esenţial în cadrul unei echipe şi o ajută să funcționeze eficient – asta înseamnă că, de cele mai multe ori, trebuie ca fiecare să-şi lase ego-ul deoparte. A-ţi arăta respectul poate însemna multe lucruri, de la a asculta o critică din partea colegilor la punctualitate.
Devotament pentru obiectivele comune
Uneori e uşor să ne punem propriile interese deasupra celorlalți, iar asta afectează semnificativ munca în echipă. La baza muncii eficiente în echipă stă tocmai capacitatea tuturor membrilor de a se devota unui scop comun. O tactică simplă de a nu scăpa din vedere care sunt obiectivele comune este de a le enumera pe o tabla de scris astfel încât să fie mereu vizibile pentru toţi membrii echipei. Având mereu în faţa ochilor perspectiva mai amplă a obiectivelor comune, va fi mai uşor să treceţi peste micile neînţelegeri.
Adaptabilitate
Să fii deschis și să accepți schimbările inevitabile care apar în viaţa profesională şi în relaţiile cu colegii îți va permite să-i influențezi în mod pozitiv şi pe ceilalţi, care poate nu sunt la fel de flexibili în gândire, ajutând astfel întreaga echipă să rămână unită. Adaptabilitatea este o caracteristică esenţială când vorbim de munca în echipă, fără de care grupul nu poate funcţiona, aşa că încearcă mereu să fii flexibil şi apreciază eforturile celorlalţi de a face acelaşi lucru.
Acestea sunt câteva dintre numeroasele trăsături de caracter și personalitate care definesc un bun coleg, care se integrează bine şi lucrează eficient în echipă. Chiar și implementarea a doar câteva dintre acestea în viața ta de zi cu zi ar putea avea un impact semnificativ asupra echipei tale.