Cum ne fac magazinele să ne cheltuim banii

simeon stalpnicul png

Te-ai simţit vreodată urmărit în magazin? Chiar eşti urmărit. Ai avut senzaţia că o forţă nevăzută te face să cumperi lucruri de care nu ai nevoie? O echipă de specialişti a explicat pentru „The Sun” metodele prin care magazinele ne fac să ne tocăm banii, deşi, iniţial, nu voiam să cheltuim nimic.

  • Manechinele spionează. Managerii magazinelor montează pe ma­nechinele de plastic mi­­crofoane sau camere video pentru a urmări mişcările clienţilor şi comportamentul acestora în procesul de cumpărare. Camerele au şi rolul de a proteja magazinul de hoţi şi de a studia dilatarea pupilei clienţilor, la rafturi.
  • Podeaua înşelătoare. Aţi observat că cele mai multe magazine au podele în dungi sau cu modele colorate? Acest lucru este conceput special pentru a vă încetini deplasarea. În plus, orice magazin şi-a conceput un labirint de rafturi special pentru a vă distrage atenţia de la lista iniţială.
  • Culorile ameţitoare. În vitrine, magazinele vor afişa culori calde precum portocaliu, roşu şi galben. Însă, odată intrat în magazin, veţi fi loviţi de culori reci, de genul albastru sau verde. Asta este pentru a vă convinge creierul să cheltuiţi banii pe care îi aveţi la voi. Impactul e la nivelul subconştientului.
  • Muzica optimistă. S-a demonstrat ştiinţific că muzica are un puternic efect asupra comportamentului clienţilor la cumpărare. O melodie de genul „Despacito” îi face pe mulţi să stea mai mult printre rafturi. Le distrage atenţia şi le produce o stare optimistă, de relaxare, împingându-i să se „premieze” cu nişte cumpărături.
  • Dezordinea. Un raft cu produse aparent aruncate alandala atrage atenţia şi îi convinge pe mulţi că acel produs se caută şi are succes la clienţi. În magazinele de haine, măsuţele cu haine strânse în morman sunt cele mai vânate de clienţi. Statistic, acestea sunt cele mai bine vândute produse.
  • Mirosul. Aromele dulcege şi proaspete care vă lovesc atunci când intraţi în magazin au un singur rol: să vă creeze o stare de confort, să vă simţiţi ca acasă şi să vă relaxeze. Mirosurile influenţează creierul cu 20%, iar mirosul de lămâie din aer vă face să reveniţi după câteva zile la acelaşi produs.
326165787 904848454297882 5448615368117640899 n jpg
couple 7353748 1920 jpg
america express vedete concurenti 2022 jpg
madalina manole facebook jpg
horoscop jpg
sex jpg
323134720 3051397911822651 82400353157142897 n jpg
Imunitate America Express Foto Antena 1 jpg
image
image
image
image
image
image
madalina manole facebook jpg
couple 7353748 1920 jpg
calendar ortodox 2021 1 februarie sfantul mucenic trifon png
biblioteca3 jpg
caine furios jpeg
Victor Pițurcă INQUAM Photos George CalinB jpg