Cum ne fac magazinele să ne cheltuim banii
Ultima actualizare:
Te-ai simţit vreodată urmărit în magazin? Chiar eşti urmărit. Ai avut senzaţia că o forţă nevăzută te face să cumperi lucruri de care nu ai nevoie? O echipă de specialişti a explicat pentru „The Sun” metodele prin care magazinele ne fac să ne tocăm banii, deşi, iniţial, nu voiam să cheltuim nimic.
- Manechinele spionează. Managerii magazinelor montează pe manechinele de plastic microfoane sau camere video pentru a urmări mişcările clienţilor şi comportamentul acestora în procesul de cumpărare. Camerele au şi rolul de a proteja magazinul de hoţi şi de a studia dilatarea pupilei clienţilor, la rafturi.
- Podeaua înşelătoare. Aţi observat că cele mai multe magazine au podele în dungi sau cu modele colorate? Acest lucru este conceput special pentru a vă încetini deplasarea. În plus, orice magazin şi-a conceput un labirint de rafturi special pentru a vă distrage atenţia de la lista iniţială.
- Culorile ameţitoare. În vitrine, magazinele vor afişa culori calde precum portocaliu, roşu şi galben. Însă, odată intrat în magazin, veţi fi loviţi de culori reci, de genul albastru sau verde. Asta este pentru a vă convinge creierul să cheltuiţi banii pe care îi aveţi la voi. Impactul e la nivelul subconştientului.
- Muzica optimistă. S-a demonstrat ştiinţific că muzica are un puternic efect asupra comportamentului clienţilor la cumpărare. O melodie de genul „Despacito” îi face pe mulţi să stea mai mult printre rafturi. Le distrage atenţia şi le produce o stare optimistă, de relaxare, împingându-i să se „premieze” cu nişte cumpărături.
- Dezordinea. Un raft cu produse aparent aruncate alandala atrage atenţia şi îi convinge pe mulţi că acel produs se caută şi are succes la clienţi. În magazinele de haine, măsuţele cu haine strânse în morman sunt cele mai vânate de clienţi. Statistic, acestea sunt cele mai bine vândute produse.
- Mirosul. Aromele dulcege şi proaspete care vă lovesc atunci când intraţi în magazin au un singur rol: să vă creeze o stare de confort, să vă simţiţi ca acasă şi să vă relaxeze. Mirosurile influenţează creierul cu 20%, iar mirosul de lămâie din aer vă face să reveniţi după câteva zile la acelaşi produs.