Facebook și Instagram lansează un abonament fără reclame. Cel pentru desktop diferă față de cel pentru mobil
Platforma Meta a anunțat luni că va oferi utilizatorilor din Europa un plan de abonament pentru a utiliza Facebook și Instagram fără reclame pentru a se conforma reglementărilor Uniunii Europene, scrie Reuters. Abonamentul pentru desktop este mai ieftin față de cel pentru mobil.
Meta: „Credem într-un internet gratuit”
Cea mai populară rețea de socializare din lume a fost supusă unor presiuni antitrust în UE. În iulie, a pierdut lupta împotriva unui ordin german de restricționare a datelor, deoarece instanța supremă din Europa a susținut puterea autorității germane de supraveghere antitrust de a investiga, de asemenea, încălcările de confidențialitate.
„Meta va oferi oamenilor din UE, SEE și Elveția posibilitatea de a plăti un abonament lunar pentru a folosi Facebook și Instagram fără reclame. Alternativ, aceștia pot continua să folosească aceste servicii gratuit în timp ce văd anunțuri relevante pentru ei.
Credem într-un internet gratuit, susținut de anunțuri – și vom continua să oferim oamenilor acces gratuit la produsele și serviciile noastre personalizate, indiferent de venituri”, a transmis Meta.
„Indiferent dacă oamenii aleg să folosească gratuit produsele noastre cu reclame sau să se aboneze pentru a nu mai vedea reclame, ne angajăm să păstrăm informațiile oamenilor private și în siguranță, în conformitate cu propriile noastre politici, precum și cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al UE”, a fost mesajul companiei.
Abonamentul pentru Desktop, mai ieftin față de cel pentru mobil
Abonamentele lunare pentru utilizatorii din UE, Spațiul Economic European și Elveția, vor costa 9,99 euro pentru utilizatorii web, în timp ce utilizatorii iOS și Android vor trebui să scoată din buzunar 12,99 euro pe lună.
Oferirea posibilității de a alege între un accesul gratuit, cu publicitate, și un abonament cu plată fără reclame ar putea determina utilizatorii să opteze pentru primul, ajutând Meta să se conformeze reglementărilor fără a-și afecta activitatea publicitară.
Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către comisarul irlandez pentru confidențialitatea datelor și i s-a spus că nu poate folosi așa-numitul „contract” ca bază legală pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online.