Iată câteva trucuri pentru a-ți pune copilul la învățat și el să fie fericit că o face

Ultima actualizare:

    Pot beneficia de această facilitate părinții care au copii până în 12 aniFoto: Shutterstock
Pot beneficia de această facilitate părinții care au copii până în 12 aniFoto: Shutterstock

Școala începe la 9 septembrie, așa că e momentul să ne scuturăm de amintirile din vacanță și să scoatem pixurile din sertare. Dar, ca părinte, când îți aduci aminte de cum a decurs anul școlar trecut, parcă nu vrei să o iei de la început cu neînțelegerile cu propria odraslă. Ruptura dintre generațiile actuale e din ce în ce mai mare și e greu să poți să vorbești pe limba copilului tău și să îl faci atent mai mult de cinci minute. Iată ce ne învață psihologii și experții în tehnici psiho-pedagogice americani, într-un articol publicat de New York Times.

Vacanța de trei luni, canicula și litoralul plin ne-au scos pe toți din ritmul de muncă, cu atât mai mult pe tinerii care ar fi vrut să rămână la nesfârșit pe plajă. Dar cum îl determini pe copilul tău să facă și ce trebuie, nu doar ce îi place? Educația e o treabă grea și, câteodată, rămâi blocat în aceleași tehnici coercitive, pedepsele: ”nu mai ai voie să ieși cu prietenii” sau recompensele: ”primești ciocolata doar după ce termini temele”. Dar există multe alte moduri în care îl poți ajuta pe copilul tău să învețe. În funcție caz, uite cum poți să o scoți la capăt:

Ce faci când nu vrea să-și facă temele?

Elimini elementele din jur care îi distrag atenția!

Mulți dintre copii citesc o frază, apoi își deschid Instagram-ul, după care pierd zece minute. În cele din urmă revin la următoarea frază, apoi intră pe Facebook. Ideal ar fi ca telefonul, laptopul sau orice electronic cu conexiune la Internet să nu fie în preajma lor atunci când se apucă de teme. Alege un loc din locuința ta unde să fie puse toate electronicele. Regula acelui loc este: ”Nu te atingi de ele, până nu ai terminat treaba”. Și, ca să funcționeze și mai bine, pune-le și tu pe ale tale acolo. În cazul în care are nevoie de Internet pentru a se documenta sau pentru a face un proiect, poți  să îi dezactivezi aplicațiile Facebook, Instagram, Snapchat și mesajele SMS, în timp ce lucrează. Chiar dacă micuțul va fi morocănos și nefericit, măcar va fi mai concetrat pe ce are de făcut.

”Cu răbdarea treci și marea”!

Copii sunt mai înclinați să-și facă treaba dacă au un mod sistematizat în care își fac temele. Așa că, în fiecare seară, ar trebui să urmeze cam aceiași pași în a-și face temele. De exemplu, încep cu româna, fac jumătate din tema la matematică și termină cu istoria. Sau invers.

Ce faci când are foarte mult de învățat?

Fă-i un plan de lucru dinainte să se apuce de treabă!

Aici puterea exemplului este cel mai folositor: de fiecare dată când mergi la cumpărături, îi explici că trebuie să știi dinainte ce vei cumpăra, când faci mâncare, pregătești ingredientele înainte să te apuci să le pui pe foc sau când mergi într-o excursie, știi ce locuri o să vezi și pe ce drum o să mergi. Pentru copii, e bine să fie făcut un plan săptămânal, conceput duminica. Dar niciodată să nu faci tu singur programul, copilul tău ar trebui să fie implicat în realizarea lui. Cu cât exersează mai mult planificarea, cu atât mai mult va deveni mai organizat și va ajunge să gândească pentru viitor.

Folosește repere în timp!

Orice plan este mai folositor dacă e gândit ținând cont de anumite repere temporale. Pe lângă faptul că aceste limite orare îl învață pe copilul tău să își programe mintea și să termine la timp ceea ce își propune, îl învață să estimeze în cât timp face anumite sarcini. Acest lucru îl obligă să fie conștient că, spre exemplu, să învețe o poezie îi ia mai mult timp decât să facă 10 exerciții la matematică.

Îndrumă-l să înceapă cu cea mai dificilă sarcină!

Tendința tuturor este să înceapă cu cea mai ușoară și distractivă sarcină, și să lase partea dificilă pentru mai târziu. Însă specialiștii îți recomandă să îl faci să înceapă cu partea grea a temelor. În așa fel, are mintea odihnită și se poate concentra cel mai bine pe ceea ce îl solicită cel mai mult.

Ce faci atunci când memorează și fixează cu greutate informațiile?

Învață-l să rețină ”pe bucăți” o cantitate de informații cât mai mare!

Memorarea informației în trepte este un mod folositor de a reține mult și bine. Împarte materialul în bucăți mai mici, și apoi folosește acest model cumulativ: de exemplu, dacă trebuie să reții 3 capitole, în prima zi îl înveți pe primul, în a doua pe al doilea, iar în a treia zi, mai întâi repeți ce ai învățat până atunci, înainte să te apuci de capitolul 3.

Învață-l să sintetizeze tot ce a învățat într-o listă scurtă!

Poți sparge textele în paragrafe și fiecare paragraf să aibă  o idee principală, un cuvânt, un număr sau chiar o abreviere a tuturor cuvintelor, întrucât primele litere te ajută să îți aduci aminte de tot cuvântul. Atenție, de multe ori abrevierile devin noțiuni abstracte pentru că se uită informația originară.

Învață-l să se folosească de simboluri!

E mult mai ușor să povestești un film decât o carte, acest lucru pentru că mintea noastră funcționează mai bine atunci când sunt implicate mai multe simțuri. Acest lucru poate fi folosit și pentru a învăța. Îl poți face pe copil să apeleze la grafice sau desene, care conțin informațiile din textul inițial. De exemplu, dacă este vorba despre un text în care se descrie al doilea război mondial și îl descrie pe Hitler, el poate desena o mustață. Iar când repetă, îi vor veni în minte abrevierile, ideile principale, simbolurile în ordine.

Învață-l să își facă fișe ajutătoare!

Atunci când înveți împreună cu odrasla dintr-o carte stufoasă, este important ca micuțul să își noteze ideile principale, informațiile utile pe o foaie. În felul acesta informațiile se structurează mai bine în minte, capătă coerență și dezvoltă legături logice între ele.

Învață-l să se autoevalueze!

Unele persoane învață mai bine când sunt întrebate din materia preferată. Scopul nu e ca micuțul tău să știe perfect răspunsul, ci să învețe din greșeli și să rămână cu informația corectă în minte. În timpul procesului de verificare a informațiilor, copilul va dezvolta capacitatea de a se autoevalua și de a estima cât mai aproape de adevăr rezultatul pe care îl va obține la un examen.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Poliție Belgia jpg
image
image
image
image
image
image
norvegia studii colaj pixabay jpg
image png
elevi scoli politie si pompieri e1641193237723 webp
kumarasamy navaneethan jpg
baie pixabay jpg
plaja dunraven bay captura video 2 jpg
CEDO - Curtea Europeană a Drepturlor Omului FOTO Shutterstock
farmacie medicamente pastile shutterstock 717437125 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net