Oamenii de știință au descoperit, de curând, un nou animal. Are 13 metri, este foarte feroce și are dinții ca „niște lame”

Un animal impresionant, descoperit recent, a atras atenția comunității științifice datorită dimensiunilor sale uriașe și trăsăturilor neobișnuite.

Cercetătorul a riscat mult să-l fotografieze / foto Harry Ward-Smith

Acesta măsoară 15 metri lungime și are dinți asemănători cu niște lame supradimensionate, fiind în număr de opt. Capul acestui șarpe este alungit și ascuțit, iar botul său este scurt, adaptat perfect pentru stilul său de viață.

Cercetătorii britanici Harry Ward-Smith și Rupert Grassby-Lewis, care participau la o expediție în căutarea speciei rare T. cillaris, au fost cei care au avut șansa de a-l observa pentru prima dată.

O expediție neașteptată munții din Thailanda

Șarpele Kukri de peșteră. Sursa foto: Facebook / Harry Ward-Smith

În 2023, Ward-Smith și Grassby-Lewis au organizat o expediție în munții carstici din sudul Thailandei, cu intenția de a găsi o specie rară de șarpe. În timpul acestei călătorii, ei au făcut o descoperire uimitoare: un șarpe masiv de 15 metri, care se afla la baza unei stânci.

Fără a pierde timpul, unul dintre cercetători s-a cățărat pe stâncă fără echipament de siguranță, riscând mult, pentru a captura imagini cu această creatură unică. Fotografiile au fost cruciale pentru documentarea speciei.

„A fost incredibil de riscant, dar nu am avut altă opțiune decât să mă cațăr pe stâncă fără frânghii, deoarece cunoșteam importanța acestui șarpe și nu aveam de gând să îl las să ne scape sub nicio formă”, a scris Ward-Smith pe pagina de Facebook. Mai târziu, oamenii de știință au colectat și studiat mai multe exemplare ale acestui animal.

Habitatul și adaptările Șarpelui Kukri de peșteră

Noua specie descoperită a fost identificată ca Oligodon speleoserpens, cunoscută sub numele de Șarpele Kukri de peșteră.

Această specie trăiește exclusiv în munții carstici de calcar din Trang și Satun, sudul Thailandei, fiind adaptată la viața în acest mediu dur. Solzii săi puternici îi permit să se cațere pe suprafețele abrupte de stâncă.

Descoperirea a fost confirmată de cercetători din mai multe țări, inclusiv Thailanda, Vietnam, Rusia și Statele Unite, iar datele au fost publicate în revista „Vertebrate Zoology”. Această nouă specie aduce o contribuție importantă la înțelegerea biodiversității din zona carstică a Thailandei.

Kate Middleton, Profimedia jpg