Singura gară din România în care trenul nu a ajuns niciodată. În ce județ de la noi din țară se află

România are numeroase linii de cale ferată, multe dintre ele fiind esențiale pentru transportul de călători și marfă.

Calea ferată nu a fost funcțională niciodată / foto: captura video TVR
Calea ferată nu a fost funcțională niciodată / foto: captura video TVR

Totuși, există o stație feroviară unică în țară: gara din localitatea Drăgușeni, județul Botoșani, unde trenul nu a ajuns niciodată.

Un proiect ambițios, abandonat

Localitatea Drăgușeni, situată la doar opt kilometri de orașul Săveni, a fost inclusă într-un proiect grandios al regimului comunist. Conform planurilor, linia ferată urma să facă legătura între municipiul Iași și orașul Darabani, din nordul județului Botoșani,  potrivit G4Media.ro.  

Lucrările au avansat rapid: în 1986, calea ferată a ajuns la Săveni, iar un an mai târziu s-a extins până în Drăgușeni. A fost ridicată stația de călători, complet echipată cu peron și spații administrative destinate personalului feroviar. Cu toate acestea, trenurile de călători nu au circulat niciodată pe această rută.

Un proiect fără finalitate

Localnicii povestesc cu regret despre acest proiect costisitor, care a fost abandonat. Vica Nistor, o locuitoare din zonă, spune că, deși calea ferată a fost construită, trenurile nu au circulat niciodată: „Trenul nu a circulat niciodată, de când s-a făcut calea ferată. Or fi vrut să fie mai aproape cu transportul, dar totul a rămas așa. Timpul nu se mai întoarce.”

Un alt localnic, pensionar din Drăgușeni, rememorează rapiditatea lucrărilor, dar și lipsa utilității investiției: „A fost aproape de funcționare, pe această cale ferată a fost un singur tren, care a adus piatra pentru construcția liniei. Cât materiale au fost băgate aici... Păcat de investiție!”

Gara transformată în fermă zootehnică

Trecerea timpului a transformat complet fosta haltă. Clădirea, care ar fi trebuit să fie stație feroviară, a fost dată în chirie unei familii și este acum utilizată ca fermă zootehnică. Bucăți din calea ferată au dispărut, traversele de lemn fiind furate de-a lungul anilor.

Fostul secretar al comunei Drăgușeni, Livea Ursolinschi, a confirmat abandonul proiectului: „Calea ferată nu a fost funcțională niciodată. E regretabil. Era bine dacă era funcțională... Nu s-a mai continuat lucrarea și a rămas la Drăgușeni. Nici nu avea cum să fie funcțională, atâta timp cât nu a fost terminată.”

Greșelile construcției, cauza eșecului

Pavel Ignat, fost șef al Stației CFR Botoșani, a explicat cauzele pentru care linia ferată a fost abandonată. Potrivit acestuia, lucrările din anii ’80 au fost realizate superficial, ceea ce a dus la probleme majore de infrastructură:

„De la Dângeni la Săveni s-a făcut, dar s-au făcut lucrurile aiurea. A început să se surpe. Era un director la Regionala de Căi Ferate Iași care a cerut să se facă repede, pentru că așa cerea regimul comunist. A circulat trenul de vreo două ori, dar terasamentul a luat-o în scurt timp la vale.”

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
Vladimir Putin  cu tatăl său Vladimir Putin și mama sa Maria Putina FOTO Profimedia 0726822425 jpg
donariul jpg
sucevita jpg
supa minestrone jpeg
Proces electoral într-o secție de vot în timpul turului I al alegerilor pentru funcția de președinte al României și pentru referendumul legat de Capitală, București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image png
OLALADE AYELABOLA insta jpg
1 ciorba de pui cu taitei de casa jpg jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net