36 de inculpați și 250 de avocați. Grecia se pregătește de procesul tragediei feroviare din Larissa soldat cu 57 de morți
La doi ani de la tragedia feroviară din Larissa, soldată cu 57 de morți și 85 de răniți, Grecia se pregătește pentru un proces de proporții, cu 36 de inculpați și 250 de avocați. Printre inculpați se află șefi de gară, directori ai Căilor Ferate Elene, oficiali ai Ministerului Infrastructurii și foști conducători ai companiei ERGOSE.

Cazul, care a zdruncinat opinia publică elenă și a scos zeci de mii de greci din case pentru a protesta zile întregi pe străzile Atenei, scoate la iveală ani de neglijență și lipsă de responsabilitate instituțională, transmite publicația elenă Kathimerini.
36 de funcționari și directori în boxa acuzaților
Primul acuzat este șeful de gară din Larissa, în vârstă de 60 de ani, cel care în seara de 28 februarie 2023 a trimis trenul de pasageri pe linia greșită.
Alături de el vor fi judecați alți doi șefi de gară, acuzați că și-au părăsit postul înainte de încheierea programului, precum și șeful Departamentului de Inspecție OSE din Larissa.
Lista continuă cu 11 directori ai Căilor Ferate grecești, acuzați pentru absența sistemelor de securitate și pentru decizii administrative care au contribuit la dezastru. În instanță vor apărea și 16 foști conducători ai companiei ERGOSE, implicați în nefinalizarea contractului 717, privind sistemul de management la distanță al rețelei feroviare.
În total, 36 de persoane vor răspunde în fața Curții de Apel Penale din Larissa, majoritatea fiind acuzate de infracțiuni grave, între care „perturbarea transportului public cu consecințe mortale” precum și „omor din culpă în serie”. Pedeapsa maximă pentru fapta principală poate ajunge la închisoare pe viață.
O sală specială pentru un proces uriaș
Ministerul Justiției a amenajat o sală specială la centrul de conferințe Gaiopolis al Universității din Tesalia, pentru a face față numărului uriaș de participanți. Aproape 250 de avocați vor reprezenta părțile implicate, iar numărul martorilor va fi similar.
Sala este dotată cu ecrane pentru jurnaliști și public, iar în jurul clădirii au fost montate garduri de sârmă ghimpată și puncte de control. Autoritățile vor asigura măsuri stricte de securitate, având în vedere impactul emoțional și politic al cazului.
Infracțiunea de perturbare a transportului public, atunci când produce decese, poate fi pedepsită cu închisoare pe viață. Delictele de omor și vătămare corporală din culpă pot adăuga până la opt ani de detenție, în timp ce neîndeplinirea obligațiilor administrative atrage până la doi ani de închisoare.
Procesul va începe pe 23 martie 2026.



































