Au găsit un meteorit uriaș în zăpadă, în Antarctica!

Cercetătorii din Antarctica au descoperit un meteorit de 7,6 kg – unul dintre cei mai mari găsiți vreodată pe continent. Roca spațială a fost reperată în apropierea stației de cercetare Princess Elisabetha, pe 5 ianuarie, și conține unul dintre cele mai vechi materiale din sistemul solar, conform New York Post.

Echipa de cercetători s-a pozat cu meteoritul (Foto: Profimedia)

Va fi analizat chimic

Citește și: Terifiant! O uriașă minge de foc a luminat cerul Scoției

Meteoritul pare să fie făcut din condrită și provine, cel mai probabil, din centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter.

El a fost trimis acum pentru analize chimice la Institutul Regal Belgian, fiind transportat într-o cutie frigorifică specială, pentru a nu se dezgheța. „Pentru a pune dimensiunea meteoritului în perspectivă, din cei 45.000 de meteoriți recuperați din Antarctica în ultimul secol, doar 100 au această dimensiune impresionantă”, a anunțat Muzeul Field din Chicago, care a făcut parte din expediție.

Vezi și: Un bărbat a murit după ce a fost lovit de un meteorit

Esta una dintre cele mai mari roci spațiale descoperite în Antarctica (Foto: Profimedia)

Dimensiunea meteoritului, totuși, este mai puțin importantă. Ce este important este sedimentul său”, a declarat cercetătoarea Maria Valdes.

În continuare, Maria și colegii ei vor studia componența acestuia și vor căuta potențiali micrometeoriți.

Iată și: O minge de foc căzută din cer a șocat locuitorii din Bangkok

Antarctica este îndepărtată, rece, uscată: condiții care îl fac un loc greu de lucrat, dar excelent pentru găsirea meteoriților cu intemperii minime”, a mai declarat Muzeul Field din Chicago.

Echipa a fost condusă de Maria Valdes, cosmochimist în Centrul Robert A. Pritzker pentru Meteoritică și Studii Polare de la Muzeul Field de Istorie Naturală.

Timp de aproximativ o săptămână și jumătate, oamenii de știință au mers cu snowmobile și au dormit în corturi, suportând temperaturile reci de vară arctică, de -10 grade Celsius, în timp ce căutau roci spațiale în gheață. Descoperirea lor este cu adevărat importantă. Roca spațialp se numără printre cei mai grei meteoriți găsiți vreodată pe continent și ar putea oferi o privire inedită asupra istoriei sistemului nostru solar.

Obiectul spația provine dintr-o centură de asteroizi și probabil s-a prăbușit în gheața albastră a Antarcticii cu câteva zeci de mii de ani în urmă”, a spus Ryoga Maeda, cercetător la Vrije Universiteit Brussel.

Meteoriții sunt ferestre către trecut

Nu avem tendința de a găsi prea mulți meteoriți în Antarctica care să fie atât de mari”, a spus Ashley King, cercetător la Muzeul de Istorie Naturală din Londra. „Cu cât avem mai mult meteorit, cu atât avem mai multă probă disponibilă pentru a studia și a învăța despre sistemul solar timpuriu.

Află și: Le-a picat o avere din cer. O familie din Petroşani a găsit o bucată mare de meteorit în curtea casei

Meteoriții sunt ferestre către trecut. Anumite roci spațiale conțin fragmente de material solid formate la nașterea sistemului nostru solar, în urmă cu aproximativ 4,6 miliarde de ani. Ele furnizează bucăți rare ale altor planete, asteroizi și comete, pe care oamenii de știință au ocazia unică de a le examina.  Meteoriții pot dezvălui, printre altele, vârsta elementelor care au format planetele și temperaturile de pe suprafața și interiorul asteroizilor.

Anul trecut, un grup de oameni de știință condus de glaciologul Veronica Tollenaar a dezvoltat o hartă a "punctelor fierbinți" posibile pentru găsirea de roci spațiale în Antarctica. Ei au combinat datele obținute cu ajutorul sateliților cu locațiile meteoriților din trecut, temperaturile de suprafață și vitezele curgerii gheții, folosind un algoritm de învățare automată pentru a estima probabilitatea de a găsi mai multe roci într-o anumită locație. Actuala echipă a fost prima care a căutat în locurile indicate pe acea hartă.

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg