Cel mai mare mister al aviației mondiale! 239 de persoane au dispărut fără urmă acum 10 ani
Cel mai mare mister al aviației mondiale! De aproape un deceniu, Jiang Hui a căutat răspunsuri cu privire la dispariția avionului care o aducea înapoi pe mama sa din Malaezia.
Misterul avionului dispărut fără urmă în 2014
Jiang Cuiyun, mama sa, se afla printre cele 239 de persoane la bordul zborului Malaysia Airlines 370, care a deviat de la ruta sa planificată Kuala Lumpur-Beijing și a dispărut deasupra Oceanului Indian, pe 8 martie 2014, conform relatărilor CNN.
Un tribunal din China încearcă să facă „dreptate”
Până în prezent, soarta zborului MH370 rămâne un mister major în istoria aviației, iar Jiang nu a renunțat la eforturile de a găsi adevărul. Un tribunal chinez va începe examinarea cererilor de compensații pentru familiile pasagerilor zborului MH370, care afirmă că dezastrul i-a lăsat fără persoane dragi și în dificultăți financiare.
Jiang, în vârstă de 50 de ani, a declarat: „După aproape 10 ani, membrii familiei nu au primit nici scuze, nici despăgubiri. Starea mea de spirit este extrem de complicată acum. Simt o combinație de ușurare și neputință.”
Jiang a intentat procese companiilor Malaysia Airlines, de asigurare, Boeing și producătorului motorului avionului, considerându-le responsabile, conform legilor chineze, pentru daunele cauzate în timpul transportului.
Cererile sale includ compensații financiare, scuze oficiale, asistență psihologică pentru familiile afectate și crearea unui fond pentru continuarea căutărilor epavei avionului.
Companiiile, date în judecată de 40 de familii
Aproximativ 40 de familii chineze au dat în judecată aceste companii, argumentând motive similare, iar audierile sunt programate să dureze până pe 5 decembrie. Jiang va avea propria sa audiere vineri. Din cele peste 200 de persoane la bordul avionului, 153 erau cetățeni chinezi.
Jiang a subliniat că lipsa de soluții în ultimul deceniu a adus dificultăți majore în viețile lor. Companiile, inclusiv Malaysia Airlines, Boeing și Rolls-Royce, nu au răspuns solicitărilor CNN pentru comentarii. Este neclară puterea de executare a justiției chineze în cazul unei decizii favorabile lui Jiang și altor reclamanți. Toate companiile acuzate sunt internaționale, dar au birouri în China.
Cazuri similare introduse în Statele Unite de familiile victimelor au fost respinse pe motiv că procesele ar trebui să fie tratate în Malaezia. În această țară, doi băieți care și-au pierdut tatăl în avionul misterios au dat în judecată Malaysia Airlines pentru încălcarea contractului și guvernul malaezian pentru neglijență în 2014, rezolvându-se în afara instanței în anul următor.
În China, familiile care au acceptat un acord cu Malaysia Airlines au primit compensații de 2,5 milioane de yuani (350.000 de dolari). Câteva zeci de familii nu au semnat inițial, dar de-a lungul anilor mai multe au ales să încheie acorduri.
Acum, aproximativ 40 de familii nu au acceptat acordul, invocând anularea responsabilității companiei aeriene și a guvernului malaezian.
Pandemia și măsurile restrictive au adus dificultăți financiare multor familii chineze. „Multe dintre familiile noastre au acceptat acorduri pentru a supraviețui. Scopul nostru rămâne același: să găsim avionul și să aflăm adevărul”, a afirmat Jiang.
Nu a fost stabilită nici acum cauza prăbușirii avionului Malaysia Airlines 370
Un raport din 2018 al autorităților malaeziene nu a putut determina cauza reală a dispariției MH370. Interferența sau eroarea umană sunt considerate ca fiind cauze probabile, mai degrabă decât defecțiuni ale aeronavei sau sistemului, conform raportului.
Absența unor dovezi clare a alimentat diverse teorii și speculații cu privire la soarta avionului, iar Jiang a menționat că unii membri ai familiilor încă cred că cei dragi sunt în viață.
El a subliniat că este deschis oricărui rezultat, cu condiția să existe probe. Deși avionul nu a fost localizat, fragmente aparente ale epavei au fost descoperite pe insulele din sudul Oceanului Indian și pe țărmurile Africii, sugerând că avionul s-a rupt.