Cercetătorii chinezi au descoperit noi tipuri de coronavirus la lilieci. Unul dintre ele, asemănător cu cel care a declanșat pandemia

Liliecii sunt bine-cunoscute gazde pentru o varietate de virusuri care cauzează boli severe la om Foto: Pixabay

Cercetătorii chinezi au anunțat, joi, 10 iunie, că au descoperit noi coronavirusuri în populațiile de lilieci, înclusiv un virus asemănător genetic cu Covid-19. Descoperirea a fost făcută într-o regiune restrânsă din provincia Yunnan. Unul dintre aceste virusuri este foarte asemănător genetic cu SARS-CoV-2, care a cauzat pandemia de coronavirus. Proba RpYN06 a fost prelevată de la liliecii mici cu potcoavă.

Weifeng Shi de la Universitatea din Shandong și echipa sa au prelevat probe de la liliecii care trăiesc în zone împădurite, în perioada mai 2019 și noiembrie 2020. Au testat excrementele și secreții din cavitatea bucală a mamiferelor zburătoare.

„În total, am găsit 24 de noi genomuri de coronavirus de la diferite specii de lilieci, inclusiv patru SARS-CoV-2 asemănătoare coronavirusurilor”, au scris cercetătorii într-un raport publicat în revista Cell, potrivit observatornews.ro.

Virusurile strâns legate de SARS-CoV-2 continuă să circule în populațiile de lilieci

Vestea proastă este că unul dintre aceste virusuri, prelevat de la liliecii mici cu potcoavă, este foarte asemănător genetic cu SARS-CoV-2.

„Alături de virusul SARS-CoV-2 prelevat în Thailanda în iunie 2020, aceste rezultate demonstrează în mod clar că virusurile strâns legate de SARS-CoV-2 continuă să circule în populațiile de lilieci, iar în unele regiuni ar putea apărea la o frecvență relativ ridicată. Liliecii sunt bine-cunoscute gazde pentru o varietate de virusuri care cauzează boli severe la om și au fost asociați cu răspândirile virusului Hendra, virusului Marburg, virusului Ebola și, mai ales, coronavirusuri. În afară de lilieci și oameni, coronavirusurile pot infecta animalele domestice și sălbatice, inclusiv porci, bovine, șoareci, pisici, câini, găini, căprioare și arici", au mai explicat cercetătorii.

teren de fotbal jpg