Ipoteză șocantă în cazul coliziunii de la Washington. Elicopterul Black Hawk s-ar fi abătut de la traiectoria de zbor
Miercuri, 29 ianuarie, un elicopter Black Hawk s-a ciocnit cu un avion cu pasageri, în Washington. Elicopterul s-ar fi aflat pe traiectoria greșită, după ce s-ar fi abătut de la drum.

Elicopterul Black Hawk implicat în coliziunea mortală din Washington ar fi zburat la o altitudine mai mare decât cea permisă și în afara traiectoriei aprobate, conform unor surse citate de The New York Times. Dacă această abatere se confirmă ridică serioase îngrijorări cu privire la respectarea reglementărilor de zbor în momentele premergătoare accidentului. Senatorul de Illinois, Tammy Duckworth, veteran al armatei americane care a fost pilot pe Black Hawk în timpul războiului din Irak, a subliniat responsabilitatea pilotului de a menține separarea de aeronavele aflate în apropiere.
„Acest Black Hawk era sub incidența regulilor vizuale de zbor, trebuia să asigure separarea cu aeronava la aterizare, ei erau responsabili pentru asta”, a declarat Duckworth pentru CNN. Ea a subliniat necesitatea de a determina dacă elicopterul se afla pe ruta planificată.
Experții în aviație sunt îngrijorați de faptul că pilotul elicopterului ar fi putut evalua greșit poziția aeronavei American Airlines și ar fi confundat lumina strălucitoare care se mișca pe cerul nopții cu aeronava pe care a fost instruit să o aibă în vedere.
„A confundat-o cu avionul pe care trebuia să-l urmărească”
„Vedem că sunt și alte lumini în zonă, în special o lumină strălucitoare de la o altă aeronavă, când turnul de control aerian a întrebat pilotul elicopterului: «Aveți avionul în raza voastră vizuală?»”, a explicat vineri pentru CNN Mary Schiavo, analist în aviație și fost inspector general al Departamentul Transporturilor.
„Prima oară când am urmărit acel videoclip, m-am concentrat pe lumina în mișcare, nu pe lumina staționară, care de fapt nu era staționară. Este doar o chestiune de perspectivă. Mă term că pilotul elicopterului s-ar fi putut concentra asupra luminii mai strălucitoare, în mișcare și a confundat-o cu avionul pe care trebuia să-l urmărească”, a adăugat ea.
Zborul pe timp de noapte prezintă provocări pentru piloți, a spus Schiavo: „Când zbori noaptea, te axezi în principal pe luminile în mișcare și trebuie să fii conștient că îți pot distrage atenția. Elicopterul se afla pe ruta de zbor obișnuită pentru elicoptere în Washington, DC, dar s-ar putea să se fi aflat mult prea sus– posibil nu la altitudinea prevăzută sau la altitudinea tipică pentru astfel de operațiuni, care este sub cea prevăzută pentru aterizare”.
Citește mai multe pe Adevărul.ro