Noi detalii cu privire la moartea celor cinci pasageri de pe submarinul Titan. Documentul care anticipa tragedia

Au ieșit la iveală noi detalii din documentul pe care cei cinci pasageri de pe Titanic l-au semnat, înainte să plece în aventura care avea să le aducă un sfârșit tragic. Iată ce declarație pe proprie răspundere au semnat aceștia. 

Ies detalii despre un document care ar fi anticipat tragedia Foto: Profimedia
Ies detalii despre un document care ar fi anticipat tragedia Foto: Profimedia

În document scrie că s-au folosit materiale care nu au fost utilizate pe scară largă

Pasagerii care plănuiau să se scufunde, cu submersibilul Titan, au trebuit să semneze un document în care se menționa moartea, chiar de trei ori pe prima pagină, scrie insider.com. Acolo erau enumerate o serie de moduri în care pasagerii ar putea muri.

În document se preciza faptul că submarinul „experimental” a fost construit folosind materiale care „nu au fost utilizate pe scară largă” pentru alte submarine și reamintea pasagerilor că submarinul Titan nu a fost certificat sau aprobat de organismele de reglementare. 

Ce presupunea semnarea documentului 

Prin semnarea documentului, pasagerii au renunțat și la dreptul de a acționa în justiție pentru vătămare sau „orice altă pierdere”.  Mike Reiss, care a călătorit cu submarinul Titan anul trecut, a declarat anterior pentru BBC News că moartea nu a fost „niciodată departe de mintea sa”, având în vedere de câte ori a fost menționată în derogare.

Reiss, un scriitor pentru „The Simpsons”, a spus: „știți cu toții în ce vă băgați”. Un reprezentant OceanGate a declarat pentru Insider că „nu poate oferi informații suplimentare” despre derogare.

Fondatorul OceanGate a fost avertizat despre posibile probleme catastrofale

Această natură ”experimentală” a navei implicate în această tragedie nu a fost o noutate. Ne amintim că în urmă cu 5 ani, fondatorul OceanGate, Stockton Rush, era avertizat direct despre posibile probleme ”catastrofale” în activitatea Titan.

Atunci, Marine Technology Society, un grup industrial format din ingineri oceanici, și-a exprimat „îngrijorarea cu privire la dezvoltarea Titan și expedițiile planificate pe Titanic” și a avertizat împotriva „abordării experimentale actuale adoptate de OceanGate”.

Ce s-a întâmplat, de fapt, pe 18 iunie 

Titan, un mic submersibil de aproximativ 6,5 metri lungime, operat de o companie privată, s-a scufundat pe 18 iunie pentru a observa epava Titanicului şi urma să iasă la suprafaţă şapte ore mai târziu, dar contactul a fost pierdut la mai puţin de două ore după plecare.

O amplă operaţiune de salvare a fost apoi lansată pentru a încerca să salveze pasagerii din submersibil, care ar fi trebuit să aibă rezerve de aer pentru aproximativ patru zile, doar pentru a descoperi că, la scurt timp după scufundare, submersibilul a fost lovit de o implozie catastrofală, ucigându-i instantaneu pe toţi cei cinci oameni.

Anchetele continuă

Mai multe anchete au fost deschise de Canada şi Statele Unite pentru a determina cauzele imploziei submersibilului.

După dispariția Titanului, criticile s-au înteţit în legătură cu o posibilă neglijenţă din partea Oceangate Expeditions în proiectarea acestuia. În special, un fost director al companiei a ridicat îndoieli serioase cu privire la siguranţa ambarcaţiunii, al cărei hublou unic nu a fost proiectat pentru a rezista la asemenea adâncimi.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Catherine Zeta Jones si Michael jpg
image
image
image
image
image
image
Heidelberg, Germania FOTO Shutterstock
card energie jpg
apus in delta dunarii jpg
Pirotehnist amenintare bomba SRI FOTO Inquam Photos / George Călin
plante gandaci jpg
iaurt jpg
sarbu png
pensie jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net