Piloții Jeju Air au oprit motorul greșit! Rudele victimelor contestă ancheta din Coreea de Sud
O investigație privind cel mai grav accident aviatic din istoria Coreei de Sud a concluzionat că unul dintre piloți a oprit din greșeală motorul care funcționa corect, în locul celui avariat de un impact cu o pasăre. Din cele 181 de persoane aflate la bordul zborului Jeju Air 2216, doar două au supraviețuit după ce aeronava s-a prăbușit într-un zid de beton, în timpul unei tentative de aterizare pe aeroportul internațional Muan.
Piloții au raportat un impact cu o pasăre

Incidentul a avut loc pe 29 decembrie anul trecut, când piloții au raportat un impact cu o pasăre și au emis un apel mayday în timp ce se apropiau de pistă. Ei au încercat apoi o aterizare din direcția opusă, însă avionul a atins solul fără tren de aterizare și a alunecat pe pistă până a lovit o barieră de beton.
Ancheta realizată de Consiliul Sud-Coreean pentru Investigarea Accidentelor Aviatice și Feroviare a arătat că a fost vorba de o eroare umană gravă: pilotul a oprit motorul stâng, care funcționa normal, în locul celui drept, avariat în urma impactului cu pasărea. Motoarele au fost trimise în Franța, în luna martie, pentru o analiză detaliată.
Un expert în aviație a declarat pentru presă că, „dacă piloții și-au pierdut instrumentele de afișare după impactul cu pasărea, este posibil să nu fi avut un indiciu clar despre care motor era afectat.”
Totuși, rudele victimelor contestă concluziile preliminare și acuză anchetatorii că dau vina exclusiv pe piloți, ignorând alți factori, în special prezența barierei de beton de la capătul pistei.
Anchetatorii spun că au dovezi clare
Acestea cer o anchetă completă și transaparentă și au solicitat amânarea publicării raportului final. Sindicatul Piloților Jeju Air a criticat, la rândul său, concluziile preliminare ale anchetei, acuzând că acestea pun accentul exclusiv pe greșeala de judecată a echipajului și ignoră condițiile periculoase din cadrul aeroportului.
Cu toate acestea, o sursă apropiată investigației a declarat pentru Reuters că raportul nu va fi modificat, întrucât autoritățile dispun de „dovezi clare și date care susțin concluziile formulate”.
În urma tragediei, Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud a anunțat, în luna ianuarie, că va elimina zidurile de beton de la capătul pistelor din șapte aeroporturi. În luna mai, familiile victimelor au depus o plângere penală împotriva directorului executiv al companiei Jeju Air, Kim E-bae, acuzându-l de neglijență profesională. Kim se numără printre cele 24 de persoane aflate în prezent sub investigație în legătură cu acest accident aviatic.
O aeronavă militară s-a prăbușit peste o școală din Bangladesh
Cel puțin 27 de persoane și-au pierdut viața, iar alte 88, inclusiv copii, au fost rănite, după ce un avion de antrenament al Forțelor Aeriene din Bangladesh s-a prăbușit peste un campus școlar și universitar din Dhaka.
Tragedia s-a produs luni, la ora locală 13:06, la scurt timp după ce aeronava F-7 BGI decolase de la baza aeriană din Kurmitola, într-o misiune de rutină. Armata a confirmat că avionul a avut o defecțiune mecanică și că pilotul se numără printre cei decedați, relatează News.ro.
În urma incidentului, autoritățile au declarat o zi de doliu național, cu drapelele arborate în bernă și rugăciuni speciale în toate lăcașurile de cult. A fost formată o comisie care va investiga cauzele prăbușirii.
Avionul implicat este cel mai avansat model din familia chineză Chengdu J-7/F-7, Bangladeshul achiziționând 16 astfel de aparate între 2011 și 2013.



































