Momentul exploziei avionului din Coreea de Sud a fost filmat. Aeronava se izbește de un gard. VIDEO
O înregistrare video dramatică, difuzată de televiziuni, surprinde momentul exploziei unui avion Boeing 737 în Coreea de Sud. În imagini se poate vedea cum aeronava aterizează în condiții critice, cu fum gros ieșind din motoare și fără trenul de aterizare funcțional.
În timp ce avionul atinge solul, acesta se izbește violent de un gard, moment în care întreaga structură este înghițită rapid de flăcări.
Tragedia a avut un impact devastator: din cei 181 de oameni aflați la bord, doar doi au supraviețuit. Circumstanțele exacte ale accidentului sunt încă în curs de investigare, însă imaginile filmate oferă o privire sumbră asupra evenimentelor care au condus la dezastru.
Accidentul, care a avut loc pe 29 decembrie la ora 9:05 dimineața, a fost cauzat de un incident neobișnuit, dar tot mai frecvent în aviație: coliziunea cu un stol de păsări.
Incidentul fatidic
Avionul, care transporta 175 de pasageri și 6 membri ai echipajului, plecase din Bangkok, Thailanda, și urma să aterizeze la Muan în jurul orei 8:30.
Cu toate acestea, în timpul coborârii, la o altitudine de aproximativ 200 de metri, aeronava a lovit un stol de păsări. Contactul cu păsările a provocat defectarea trenului de aterizare și un incendiu la motorul drept.
Potrivit martorilor și imaginilor video, căpitanul a încercat să aterizeze aeronava folosind o procedură de urgență cunoscută sub numele de „aterizare pe burtă”. Avionul a tras după el fuselajul pe pista lungă de 2,8 km, fără să poată reduce suficient viteza, înainte de a lovi structura de la capătul pistei și a exploda.
Zona din jurul aeroportului Muan este cunoscută pentru prezența frecventă a păsărilor datorită mlaștinilor și terenurilor agricole din apropiere, ceea ce face ca riscurile de coliziune aviatică să fie crescute.
Ultimele momente înainte de impact
Un pasager aflat la bord a reușit să trimită un ultim mesaj familiei sale, descriind situația: „Un stol de păsări a fost prins în aripă, iar avionul nu poate ateriza.” Într-un moment de disperare, acesta a adăugat: „Să-mi spun ultimele cuvinte?”
Deși echipajul a urmat toate procedurile standard pentru o aterizare de urgență, situația era mult prea gravă. Incendiul extins de la motor a afectat sistemele electronice și hidraulice ale avionului, iar fumul dens a invadat cabina, îngreunând operațiunile.
Din cei 181 de oameni aflați la bord, doar doi au supraviețuit, fiind salvați în stare critică. Restul de 179 de persoane, inclusiv echipajul, au fost declarate decedate.
Investigațiile preliminare arată că trenul de aterizare defect, combinat cu lungimea relativ scurtă a pistei de pe aeroportul Muan, a contribuit la tragedie. Comparativ, pistele aeroporturilor mari, precum Incheon sau Gimpo, sunt mai lungi cu aproximativ 800 de metri, oferind mai mult timp pentru manevrele critice.
Răspunsul autorităților
Accidentul de la Muan evidențiază necesitatea unor măsuri mai stricte de protecție împotriva coliziunilor cu păsările.
În timp ce coliziunile cu păsări sunt un pericol cunoscut, acest incident subliniază impactul devastator pe care îl pot avea în combinație cu alți factori de risc, precum infrastructura inadecvată sau deficiențele tehnice.
Autoritățile sud-coreene au demarat o investigație amănunțită pentru a înțelege circumstanțele exacte ale accidentului și pentru a preveni astfel de tragedii în viitor.