Țara unde visul nu e o casă, ci un bilet de avion. Aici oamenii muncesc cu gândul la următoarea vacanță
Într-o lume în care cei mai mulți își măsoară succesul în metri pătrați sau cai putere, există europeni care își calculează fiecare zi de muncă în bilete de avion și nopți de cazare. Nu visează la case, nu râvnesc la mașini de lux și nici nu vânează reduceri la televizoare. Pentru ei, vacanța nu e un răsfăț, ci o necesitate. Totul gravitează în jurul evadării – muncă, economii, prudență în consum.

Renunță cu ușurință la haine noi, ieșiri în oraș sau obiecte de hobby. Totul pentru acel moment când pot spune: „Gata, plec!”.
Europenii care economisesc bani în primul rând pentru vacanțe
Unii economisesc pentru a-şi cumpăra o casă sau o maşină, alţii pun bani deoparte pentru pensie sau pentru a achiziţiona un obiect de consum mai mare. În Germania, fiecare zi de muncă e un pas spre următoarea călătorie, nu spre un bun de lux. Nu visează la proprietăți, ci la orizonturi noi, , transmite luni agenţia DPA.
În timp ce alții își calculează ipoteci, acești germanii își planifică concedii. Pentru ei, o viață bună înseamnă timp liber și aventură.
Un studiu realizat de portalul pentru compararea preţurilor Idealo, pus la dispoziţia DPA în avans, a indicat că 42% dintre germani economisesc bani pentru a putea călători, mult mai mult decât pentru orice altceva.
De asemenea, potrivit sondajului, consumatorii germani economisesc frecvent pentru a-şi spori rezervele financiare (39%), pentru pensionare (32%) sau pentru achiziţii mai importante, cum ar fi televizoare sau biciclete (28%).
Unul din şase consumatori germani declară că ar dori să pună bani deoparte, însă nu poate face acest lucru. Aproape două treimi se tem că nu vor putea face faţă cheltuielilor cu banii de care dispun. În ultimul an, 42% au fost nevoiţi să apeleze la economiile lor.
În Germania, primele tăieri sunt la chletuielile pentru haine
Pentru acest studiu, aproximativ 2.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 64 de ani care fac cumpărături online au fost intervievate în luna mai de compania de cercetare de piaţă Kantar în cadrul unui sondaj reprezentativ.
În contextul unei perioade marcate de creşterea preţurilor, mulţi consumatori din Germania continuă să nu se hazardeze la cheltuieli.
Ei reduc cel mai adesea cheltuielile pentru îmbrăcăminte şi accesorii, precum şi vizitele la restaurante şi cafenele, conform sondajului.
Jumătate dintre respondenţi au declarat că au redus cheltuielile în acest sens. De asemenea, mulţi renunţă şi la alte bunuri de consum, menţionând frecvent articolele pentru hobbyuri şi petrecerea timpului liber, cum ar fi rachete de tenis sau saltele de yoga (41%) şi electronice (40%).
Industria ospitalităţii se confruntă cu vremuri grele, mulţi germani economisind şi consumând cu prudenţă.