Acesta este tramvaiul de 2 milioane de euro. Primăria Capitalei a cumpărat 100
1.800.000 de euro fără TVA. Atât costă ”omida”, tramvaiul de 36 de metri cumpărat de Primăria Capitalei pentru Societatea de Transport în urma unei licitații. Pe 8 linii din oraș vor circula 100 de astfel de vehicule, primele urmând să fie văzute pe linia 41, care leagă zona Ghencea de Piața Presei Libere. Primul tramvai a ajuns la București și va fi ”cazat” la Depoul Alexandria
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi, primele cumpărate de Primăria Capitalei după Revoluție, vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55
Cum arată tramvaiul gigant care va circula pe străzile Capitalei
Vehiculul este fabricat la Arad, se numește Imperio Metropolitan și are 36 de metri, așa cum a cerut Primăria Capitalei la licitația organizată pentur achiziționarea tramvaielor. ”Acestea au podeaua complet coborâtă, 5 uşi duble și sunt dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii”, a declarat directorul STB, Adrian Criț.
”Poate atinge 70 de km pe oră dar noi l-am blocat la 50 de km pe oră. Bordul este complet automatizat are chiar și calculator pentru deplasarea în bune condiții a vehiculului. Vatmanul are până și frigider în cabină. În total, oficial, are 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune”, a explicat în exclusivitate pentru click.ro, ”pilotul” de teste al fabricii din Arad, Lucian Tînjală. Acesta este șeful echipei care va școlariza vatmanii STB pentru a conduce ”omida”
”Un astfel de tramvai costă în Franța sau Germania în jur de 3 milioane de euro iar al nostru în jur de 2 milioane de euro cu TVA. Are tot ce poate fi mai modern și în ciuda dimensiunilor, aduce un consum de energie cu 20 la sută față de actualele tramvaie ale STB, mult mai mici dar și mult mai vechi”, a declarat pentru click.ro, Valer Blidar, directorul fabricii din Arad.
Acesta ne-a spus că tramvaiele au inclusiv încărcătoare pentru telefoane mobile la scaune și un sistem de supraveghere ultra performant, practic un mic Big Brother cu 12 camere video
Tramvaiul va fi testat trei săptămâni pe linia 41
Primul tramvai, care va fi testat zi și noapte timp de trei săptămâni pe linia 41, a ajuns cu peripeții la București.”Vor fi făcute teste statice și dinamice pentru că un asemenea vehicul nu a circulat niciodată prin oraș”, a dezvăluit șeful STB.
Vehiculul a plecat luni din Arad împărțit în două TIR-uri iar joi a fost prezentat oficial la Depoul STB Militari. Nu va staționa aici și va fi dus la Depoul Alexandria, considerat în prezent cel mai modern al societății
Tramvaiele noi produse la Arad vor ajunge în opt garaje din București și din august vor sosi câte 4 pe lună. Pentru ca acest tramvai să încapă în stațiile de pe linia 41 o parte dintre ele trebuie modificate, mai precis șapte.
Staţiile de tramvai la ale caror peroane vor fi modificate
Peste 8,5 milioane de lei vor cheltui autorităţile pentru refacerea staţiilor pentru ca noile tramvaie cumpărate să poata circula în condiţii de siguranţă.
1. Agronomie - ambele sensuri;
2. Caşin - ambele sensuri;
3. Podul Ciurel - ambele sensuri;
4. Orşova - ambele sensuri;
5. Drumul Taberei- ambele sensuri;
6. Parc drumul Taberei - ambele sensuri;
7. Braşov - ambele sensuri.