Ai luat o notă mică la simulare? Ce poți face pentru a îmbunătăți rezultatele
Rezultatele la simulările Bacalaureat și Evaluarea Națională se vor afișa, astăzi, 14 aprilie, la nivelul fiecărei școli și vor fi discutate atât alături de elevi, cât și alături de părinți. La aceste simulări au participat peste sute de mii de elevi din clasele terminale.
Simulările acestea sunt importante, reprezentând nivelul elevului la ora actuală, dar și dacă tacticile pedagogice ale cadrelor didactice dau roade la nivel de clasă, iar o nouă serie de metode didactice ar putea fi adoptate de către profesori pentru a îi ajuta pe elevi să se pregătească și să fie „în formă” pentru examenele naționale din această vară.
Ce poți face în cazul în care ai luat o notă mică la simulare?
Cristina Bărbosu-Ene, profesoară de Limba și literatura română la Școala gimnazială Sihlea, din județul Vrancea, a apreciat că rezultatele acestor simulări reprezintă un indicator foarte important pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice și pentru părinți.
Vezi și Simulare Bac 2022. Subiectele care au picat la Matematică/Istorie si baremul de corectare
La nivel individual, cadrele didactice pot observa cât de bine au reușit să dezvolte competențele elevilor, iar în funcție de rezultatele obținute la aceste simulări, își pot modifica tacticile didactice, astfel încât să-și poată organiza activitățile pentru a stimula zonele de putere pe care le au elevii, dar și pentru a organiza programe și întâlniri care au ca scop reluarea conținutului ce au un grad de dificultate ridicat pentru elevi.
Elevul trebuie să știe la ce se pricepe cel mai bine
Cristina Bărbosu-Ene a mai explicat că un mod oportun de abordare a problemelor este de a explica elevului care sunt zonele sale de putere, unde acesta se descurcă bine și să-l încurajezi să exerseze mult mai mult în această zonă, pentru a obține punctaj maxim. De asemenea, e important să-i prezinți și zonele la care are mult mai mult de lucrat.
De asemenea, la Limba și literatura română, cadrul didactic le poate oferi elevilor mai multe „scurtături”, ca să se poată ajuta de acestea la examen, deoarece timpul nu le permite cadrelor didactice să reia întreaga materie de la 0 pentru a acoperi toate punctele slabe pe care unii elevi le au la această oră.
„Este important să oferi feedback real şi să te asiguri că elevul îl integrează. Contează şi modul în care duci către elevi ideea de examen, mulţi blocându-se în acele momente. Mi se pare foarte important ca profesorul să fie onest cu sine şi cu elevii săi şi să îi ajute să-şi dezvolte un program de pregătire pentru Evaluare”, punctează profesoara.
Citește întreg articolul pe Adevărul.ro
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro
Puteţi urmări ştirile Click! pe Google News, Facebook și Instagram