Autoritatile ar putea monitoriza mai bine situatia masinilor cu numere de Bulgaria! Cum ar putea face asta?
Nici acum, dupa scoaterea taxei auto, masinile cu numere de Bulgaria nu scapa din vizorul autoritatilor. Pentru ca la noi, aceste masini nu au nici o limitare, toata lumea se gandeste sa faca ceva in privinta lor, scriu cei de la Cars.ro.
Desi, dupa parerea unora, guvernantii de la noi nu vor putea face nimic concret in ceea ce priveste rastrictionarea lor, exista, se pare cateva metode prin care masinile cu numere de Bulgaria ar putea fi limitate.
1. ITP la RAR
Stim cu totii ca majoritatea masinilor cu numere de Bulgaria nu prea functioneaza asa cum ar trebui. Ca sa nu ne mai ascundem dupa degete, ele sunt, de multe ori, adevarate epave pe roti. O solutie pentru a le limita, este aceea de a-i obliga pe soferii lor sa isi faca inspectia tehnica periodica doar la Registrul Auto Roman.
Daca autoritatile de la noi ar da o lege in acest sens, cu siguranta numarul masinilor venite de la bulgari s-ar imputina. De ce? Pentru ca majoritatea celor care circula acum pe la noi nu au ITP-ul „pe bune”. Regulile impuse de RAR sunt mai strice si, probabil, doar jumatate dintre masinile de pe strazi ar mai trece testarile.
Si daca exista printre voi persoane care considera ca aceasta masura ar putea fi abuziva, ei bine Uniunea Europeana se pare ca sustine siguranta rutiera, si masura ar putea fi considerata una care reduce numarul de accidente din cauza defectiunilor tehnice.
2. Rovinieta special conceputa pentru masinile cu numere de Bulgaria
In acest moment, camerele video ale CNAIR nu pot identifica masinile cu numere din tara vecina, si nu pot verifica daca ele au sau nu taxa de drum platita.
Pana la schimbarea intregului sistem al CNAIR, o solutie ar fi introducerea unei roviniete speciale pentru masinile bulgaresti. Suma, spun anumite persoane, ar trebui sa fie mai mare, astfel incat sa putem scapa de aceste masini mai repede.
3. Impozit special
Majoritatea masinilor inmatriculate in Bulgaria nu apartin unor soferi, ci unor firme care au trecut in certificatul de inmatriculate un utilizator roman. Acesta detine o procura legala pentru a putea circula, dar ea este valabila si in cazul in care soferul doreste sa o vanda mai departe.
Si acum intervine problema impozitului, pentru ca aceste firme nu platesc impozit. Statul roman ar putea interveni in aceste cauze, si ar putea colabora cu statul bulgar, pentru a afla care dintre masinile inmatriculate la ei nu platesc impozit.
Si mai mult, dupa depistarea lor, autoritatile de la noi ar putea sa impuna un impozit special pentru soferii romani care figureaza in actele acestor masini. E un pic mai dificil de realizat, dar, spune noi, nu este imposibil.
4. Monitorizare activa la vama
O alta metoda de identificare si monitorizare a acestor autovehicule ar fi la vama cu Bulgaria. Realizarea unei baze de date cu masinile inmatriculate in tara vecina ar fi o idee foarte buna, iar aceasta ar putea fi intocmita cu usurinta.
Cum? Pai fiecare masina inmatriculata in Bulgaria trebuie, conform legii, sa se intoarca in Bulgaria la fiecare 365 zile pentru a reinoi asigurarea, ITP-ul si pentru a plati impozitul.
Autoritatile vamale ar putea sa faca o baza de date cu aceste masini, iar in momentul in care una dintre ele nu respecta legea si nu se intoarce in Bulgaria, ar putea fi retinute in trafic de politistii de la Brigada Rutiera.
5. Declaratie obligatorie la politie intr-un anumit termen de la inmatricularea in Bulgaria
Dupa cum bine stiti, atunci cand cumparati o masina aveti obligatia sa va duceti la politie pentru a schimba proprietarul. Acelasi lucru se poate intampla si cu soferii de masini inmatriculate in alte tari.
Ei ar putea fi obligati ca intr-un anumit termen sa se prezinte la politie pentru a declara ca au intrat in posesia masinii In acest mod, autoritatile vor putea avea o evidenta stricta si ar putea controla mai bine tot ceea ce se intampla cu aceste masini.
Cinteste mai multe despre subiect pe Cars.ro