Avantajele şi dezavantajele biletului RATB de o oră, care va costa 2,5 lei
Şefii RATB vor să înlocuiască biletul pentru o călătorie cu un tichet de o oră. Asta înseamnă că vom plăti mai mult pentru transportul public la suprafaţă: minimum 2,5 lei, în loc de 1,3 lei cât este acum.
Noile bilete vor putea fi utilizate pe orice mijloace de transport la suprafaţă, timp de oră, spun cei de la RATB. Sună bine? La cât de aglomerat e Bucureştiul, nu te poţi bucura de prea multe călătorii în 60 de minute.
10.00: Am pornit de la Universitate spre Fundeni
Totuşi, reporterii Click! au vrut să vadă ce distanţă poate parcurge un bucureştean cu mijloacele de transport în comun, traversând Capitala. Concluzia? Oricât de aglomerat ar fi traficul, cu noile cartele de o oră te vei putea încadra la cel puţin două rute RATB, pentru care, la tarifele actuale, ai fi plătit 2,6 lei.
10.25: Am ajuns!
Noi am pornit ieri la ora 09.10 din Drumul Taberei, de la capătul troleibuzului 69 şi am ajuns la Universitate la 09.55. La 10.00 am pornit cu troleibuzul 66 spre Fundeni. Concluzia: se poate.
Cei care călătoresc însă rar, pe o singură rută, vor plăti dublu pentru fiecare călătorie.
Biletul de o oră este avantajos pentru cei care călătoresc pe distanţe scurte, cu mai multe mijloace RATB. Oricât de lung ar fi traseul, tot reuşeşti să prinzi cel puţin două mijloace de transport într-o oră.
Cei care merg doar câteva staţii folosind un singur mijloc de transport, indiferent dacă este autobuz, troleibuz sau tramvai, vor plăti dublu pentru fiecare călătorie.