Bătaie de joc! Când au de gând să termine lucrările la metroul Drumul Taberei
Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să circule din 2014. Lipsa banilor şi licitaţiile cu cântec au făcut ca lucrările să se facă cu viteza melcului, iar acum inaugurarea a fost din nou amânată.
Pe 22 noiembrie 2016, bucureştenii au fost chemaţi să viziteze o parte din şantierul metroului din cartierul Drumul Taberei.
Oamenilor li s-a promis atunci că la sfârşitul acestui an va avea loc marea inaugurare a Magistralei 5, tronsonul 1 Drumul Taberei-Eroilor.
Lucrările, gata la finalul anului viitor
La scurt timp, termenul a fost amânat pentru primăvara lui 2018, apoi au avansat vara lui 2018, iar acum sfârșitul anului 2018. Anunțul a fost făcut de Gabriel Mutu, primarul sectorului 6.
”Din păcate, din ceea ce văd în teren, îmi e greu să cred că lucrările se vor finaliza. Însă cred că există tot interesul şi din partea Metrorex ca lucrurile să intre în normal cât mai repede în zona Drumul Taberei”, a declarat edilul.
Primarul sectorului 6 a fost pe șantier
Acesta a mărturisit că a fost de nenumărate ori pe șantier, pentru a rezolva derapajele produse și că întârzierile au loc din cauza faptului că ”finanţarea nu a fost făcută la timp şi au fost nevoiţi să prelungească termenele”. În plus, au fost și blocaje de ordin tehnic.
”Reprezintă unul dintre cele mai mari proiecte care se desfăşoară la nivelul sectorului. Asta şi pentru că afectează un cartier foarte mare. Am avut o atitudine clară. Am avut periodic întâlniri cu reprezentanţii Metrorex, pe de-o parte să facem ca lucrurile să funcţioneze, să se mişte, iar pe de altă parte să vedem dacă desfăşurarea şantierului se face în condiţii de siguranţă pentru cetăţeni…Am rezolvat mici derapaje care se produceau la nivelul şantierului. Cel mai important aspect pentru noi se referă la traficul suprateran în acest moment. Când vom avea traficul suprateran redeschis, vom putea face şi noi lucrările pe străduţele adiacente care înţeapă bulevarul, dar vom putea reface şi spaţiile verzi”, a completat Mutu, care crede că traficul la suprafață va fi redeschis la jumătatea acestui an.
Metroul trebuia să circule de anul trecut
Lucrarea începută în 2011 avea ca prim termen de finalizare 2015, apoi a fost întârziată de la an la an, din lipsă de bani.
Ba chiar, în 2012-2013, investiţia a fost îngheţată, salvarea venind în vara lui 2013 de la UE, care ne-a acordat fonduri nerambursabile de 409 milioane de euro.
Suma reprezintă 85% din valoarea investiţiei, restul banilor venind de la Guvern.
Până la momentul finanţării europene, statul a cheltuit alte câteva sute de milioane de lei pe această construcţie.
În prezent, în Bucureşti, circa 600.000 de persoane circulă zilnic cu metroul.