Călătoriile tale vor fi mai rapide! Pe ce rută va circula primul tren electric chinezesc care a ajuns în România
Primul tren electric, fabricat în China, a ajuns în România. A fost deja testat în gara din Predeal. Garnitura poate prinde 160 de kilometri pe oră și se pregătește să circule pe ruta Brașov- București- Constanța.
Trenul prinde o viteză maximă de 160 km/h
Acesta este primul tren electric chinezesc care va circula în România, pe ruta Braşov-Bucureşti - Constanţa. Procesul de certificare și autorizare este finalizat în proporţie de 80-90%, conform Profit.ro. Trenul a fost testat de specialişti români şi chinezi care au adunat datele pe computerele de la bord. Pentru ca oamenii din zonă să nu poată vedea interiorul, geamurile vagoanelor au fost acoperite.
Trenul prinde o viteză maximă de 160 km/h și se ridică la cele mai înalte standarde în ceea ce privește siguranța și confortul pasagerilor, conform producătorului chinez CRRC Qingdao Sifang Co.Ltd.
Când vor ajunge și celelalte garnituri în România
40 de astfel de unităţi de rame electrice au fost cumpărate şi vor ajunge în România, contractul ridicându-se la valoare de 4,5 miliarde de lei. Acestea vor fi livrate în termen de 32 de luni şi vor avea o garanţie de 15 ani.
Prețul ofertat per unitate garnitură, care a inclus şi instruirea nagajaţilor, este de 23.487.400 lei. Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM , iar cofinanțarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM.
Ce anunța Sorin Grideanu în luna iulie
De 25 de ani, nu s-a cumpărat niciun tren nou, în Români. Acum, sunt în licitaţie 160 de garnituri de tren noi, care vor veni în perioada următoare”, spunea Grindeanu, într-o conferinţă de presă. Ministrul susţinea, însă că nu este suficient să se cumpere trenuri noi, fiind de părere că trebuie modernizată infrastructura feroviară. „Nu e destul, că degeaba ai tren nou dacă nu ai infrastructura care să ţină şi să meargă. Toate tipurile de transport din România sunt necesare”, a mai spus Sorin Grindeanu.
În prezent, CFR Călători operează în general locomotive foarte vechi, fabricate în anii 1970, cu motoare diesel Sulzer, produse în anii 1960 la UCMR Reșița, energofage și foarte poluante.