Clanurile care căpușează Tarom. Toată familia Mădălinei Mezei, directoarea demisă, lucrează la compania de stat
Unde e mai bine ca la stat? Niciunde! O arată nepotismele din sistem, iar în cazul de față de la Tarom. Toata familia Mădălinei Mezei, directoarea demisă cu scandal, lucrează la compania de stat pe bani grei.
Niciun om, oricât de pregătit ar fi, nu poate pătrunde la Tarom pur și simplu. De ani de zile, angajările se fac pe pile și, de cele mai multe ori, pe linie de familie.
Încrengăturile sunt atât de mari că nevasta ajunge să fie șefa soțului, a tatălui, a fratelui etc.
”Clanul Căpitan” face legea la Tarom
Spre exemplu, la Tarom „clanul Căpitan” face legea. Potrivit celor de la sursazilei.ro, așa este numită de colegi familia Mădălinei Mezei, directoarea demisă de la compania aviatică.
Mai exact, clanul este format din Gabriel Căpitan, tatăl doamnei Mezei, Șerban Căpitan, fratele acesteia, Florin Căpitan, vărul, și Laurențiu Mezei, soțul.
La acest clan este afiliat, conform aceleiași surse și pilotul Emil Dobrovolschi, soțul purtătoarei de cuvânt al președintelui Klaus Iohannis, Mădălina Dobrovolschi.
Fost mecanic de bord la Tarom, Gabriel Căpitan a deținut câțiva ani funcția de consilier al ministrului transporturilor în timpul guvernării PSD de după 1990 – consilier pentru relaţia cu sindicatele.
Fiul, Şerban Căpitan, a fost angajat la Tarom datorită poziției tatălui şi a fost împins mereu „peste rând”. A ajuns comandant pe ATR cu ajutorul lui Emil Dobrovolschi, la presiunile tatălui, şi apoi a fost trimis la Airbus 318 tot cu sprijinul lui Dobrovolschi care l-a făcut şi acolo comandant „peste rând” şi de curând şi instructor.
El ar fi spus în fața piloţilor reuniţi la o şedinţă sindicală, acum două săptămâni, că sora sa va rămâne şefă, dacă pică guvernul la moțiune şi dacă vine PNL în loc.
Vărul Florin Căpitan este angajat la Departamentul de Securitate al Tarom, având astfel informații despre tot personalul companiei.
Soțul Mădălinei Mezei, Laurențiu, este membru PNL, susținut de PNL şi a fost angajat în Tarom de către socrul său, iniţial în poziția de reprezentant Tarom la Amsterdam, împreună cu soția.
Acolo cei doi s-au ocupat de cazarea și serviciile pentru piloții de la Tarom, dar au fost mutați disciplinar la Roma din cauza unor „inginerii” cu agenția de turism a familiei (Scorpio Travel).
Este notoriu scandalul pasagerilor abandonați de Mezei în cazul defectării aeronavei, când fostul director Eugen Davidoiu a declarat public că i-a cerut demisia.
Penelistul Laurențiu a scăpat însă cu ajutorul socrului, iar Davidoiu a fost înlăturat. În plus, Mădălina Mezei a fost propusă de Viorica Dăncilă ca director general la Tarom în iunie 2019.
Răzvan Cuc: „Nu poți face performanță cu nepotisme și amante”
Iar aceste lcururi sunt știute până la cel mai înalt nivel! În urmă cu două luni, ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a spus clar că instituțiile sunt căpușate.
„Se impune o restructurare masivă în toate companiile din minister. Filtrul îl va face managementul. Dacă nu sunt în stare să facă filtrul, atunci o să încercăm prin Adunarea Generală a Acţionarilor. Managerii, în general, vor să aibă rezultate.
Cu pile, amante, nepoate, nepotisme nu poţi să generezi plus valoare şi o valoare adăugată”, a spus demnitarul la Realitatea TV.
La Tarom lucrează 2.000 de persoane
- Culmea este că Tarom deține 23 de aeronave, dar numărul salariaților este de aproximativ 2.000. Un șef de birou câștigă lunar în mână în jur de 12.000-14.000 de lei;
- La agențiile de bilete din Amsterdam sau Bruxelles sunt trimise, pe salarii uriașe, amantele din companie în condițiile în care cei mai mulți fac rezervări online;
- Nouă milioane de euro sunt plătite anual către firma de catering care are contract cu Tarom de zeci de ani. Fostul director Davidoiu reușise să negocieze până la un milion de euro. A fost îndepărtat de fostul premier PSD Mihai Tudose, iar contractul cu firma de catering a rămas tot la 9 milioane de euro.
Mădălina Mezei a fost demisă după Moțiunea de cenzură. Ea s-a plâns jurnaliștilor că Răzvan Cuc a pus-o să țină la sol aeronavele Tarom ale curselor interne în ziua demiterii Guvernului, pentru ca parlamentarii din teritoriu să nu poată ajunge la București ca să voteze.
Ministrul a negat acest lucru și a spus că a renunțat la Mezei pentru că nu a fost capabilă să rezolve problemele de la Tarom. Scandalul a ajuns la DNA.
Citește și:
https://www.click.ro/news/national/cine-este-madalina-mezei-blonda-care-conduce-de-miercuri-tarom