Daţi drumul la autostrăzi! Sunt gata
Nu avem autostrăzi suficiente, iar atunci când bucăţi din ele sunt gata autorităţile le ţin închise. Vorbim despre 3 km de pe şoseaua de viteză Bucureşti-Ploieşti şi despre tronsonul 2 din Lugoj –Deva, pe care ar fi trebuit să circulăm de anul trecut.
Ca la noi, la nimeni! Autostrada Bucureşti-Ploieşti (A3) a fost dată în circulaţie în iulie 2012, însă nu integral. Pe 56 de kilometri, din cei 63 proiectaţi, se circulă de cinci ani încoace. Şoseaua de viteză porneşte din Centura de Vest a Ploieştiului şi se opreşte pe Centura de Nord a Capitalei.
În mod normal, ar trebui să ajungă pe Şos. Petricani, aflată la aproximativ 7 km de locul unde se întrerupe. Prea mult pentru autorităţi, care nu au reuşit să termine bucata în atâta amar de vreme. În tot acest timp s-a înaintat cu doar 3 km, până la intersecţia cu str. Popasului, din Voluntari. Ca un soi de compromis, cei de la Ministerul Transporturilor au decis ca circulaţia în zonă să fie reconfigurată printr-un sens giratoriu, pentru ca şoferii să coboare şi să urce pe A3 din acest punct şi să nu mai ocolească pe centură şi apoi prin Voluntari. Deşi porţiunea salvatoare este finalizată încă de anul trecut, iar guvernanţii tehnocraţi au promis deschiderea ei în 22 decembrie 2016, stă închisă.
”Nu ştim, domnişoară, când se va da drumul! Din partea noastră, totul este în regulă. Au existat chiar şi indicatoare care arătau spre autostradă, dar au fost scoase. Nu ştim ce se întâmplă”, ne-au spus, luni, câţiva muncitori care dădeau zăpada. Oficialităţile spun că aşteaptă studiul de impact referitor la traficul pe care-l va prelua oraşul Voluntari.
Tot despre birocraţie este vorba şi în cazul tronsonului 2 din Lugoj-Deva (A1), care ar fi trebuit deschis traficului în iulie 2016. S-a aşteptat autorizarea inspecţiei tehnice a celor 15 km, iar după ce aceasta s-a efectuat s-a stabilit că 3.200 m liniari de şanţuri nu sunt gata, deci maşinile nu pot circula. Asta în condiţiile în care din cei 27 km, din tronsonul 1, gata în 2013, se poate merge doar pe 17 km, între localităţile Dumbrava şi Balint. Restul de 10 km nu pot fi utilizaţi pentru că se termină în câmp. Astfel că deschiderea tronsonului 2 este vital.
Liliecii nu mai sunt o piedică pentru tronsonul IV
Gata, s-a rezolvat problema peşterii cu lilieci, care blocase lucrările pe tronsonul IV al autostrăzii Lugoj – Deva! „S-a obţinut acordul de mediu”, a anunţat Ştefan Ioniţă, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. El a adăugat că va fi obţinută curând şi autorizaţia de construcţie pentru segmentul de 12 kilometri care fusese abandonat. În toamna lui 2015, reprezentanţii unei organizaţii ecologiste au reclamat că vibraţiile produse de utilaje în zona Şoimuş (Hunedoara) deranjau liliecii din peştera de tip tunel, iar lucrările au fost atunci sistate.