De ce importă românii autoturisme Dacia second hand
Dacia conduce detașat pe piața din România la capitolul de mașini noi vândute. Dar asta nu mai e o știre. Senzațional este că românii încep să importe din țările UE autoturisme Dacia deja rulate, iar motivele sunt dintre cele mai diverse.
Cifrele acestui an arată că 908 autoturisme cu sigla Dacia au fost importate în perioada ianuarie-iulie în România (peste o sută în fiecare lună), scrie 0-100.ro. Față de anul trecut, în 2015 românii au cumpărat, din țările din Vest, cu 83% mai multe autoturisme la mâna a doua fabricate de constructorul Dacia-Renault. Motivele care îi determină pe cei mai mulți români să facă aceste achiziții au legătură cu starea bună a drumurilor pe care au fost utilizate aceste mașini, dar și grija pe care o manifestă străinii pentru autoturismele cumpărate. Nemții și austriecii, cu precădere, respectă calendarul de service recomandat de constructor și folosesc cel mai adesea piese de schimb originale. Românii caută, cu precădere, autoturisme care au făcut parte din flota unor companii, mult mai accesibile la achiziție.
Pe de altă parte, taxele în cazul înmatriculării în România sunt aceleași ca și pentru o Dacie cumpărată în țară. Mai mult, românii sunt mai mult decât convinși că un autoturism fabricat pentru piața germană este net superior celor livrate în Europa de Est. Nici un constructor de automobile nu a recunoscut public (și nici nu o va face) că livrează produse cu standarde de calitate diferite, în funcție de piață, însă cei care cumpără par a avea motive serioase să creadă asta.
Apetența românilor pentru Dacii rulate, de import, pare a fi abia la început. În acest moment, cele mai multe autoturisme Dacia second hand tranzacționate sunt cele înmatriculate în România. Peste 3.500 de schimburi de proprietar au loc lunar în țară (15.400 în perioada ianuarie-iulie 2015), în care sunt implicate mașini Dacia, conform sursei citate. Datele de mai sus poziționează Dacia pe locul patru în topul celor mai tranzacționate branduri auto second hand la noi, după Volkswagen (42.500 de schimburi), Opel (25.000 de tranzacții) și Ford (peste 19.000).