Expresul de aeroport ajunge la Urziceni
Unii merg la Paris, Dubai sau în cine ştie ce insulă exotică, alţii la Urziceni. Vă întrebaţi, probabil, ce au ei în comun. Vă spunem noi: trenul! De două luni, de când s-a schimbat mersul trenurilor, expresul de aeroport ajunge până în judeţul Ialomiţa.
E trecut de ora 13.00 şi zeci de pasageri aşteaptă liniştiţi la linia 13, din Gara de Nord. La scurt timp apare „Săgeata Albastră". Scrie pe ea Urziceni. Cu bagaje voluminoase sau nu, toţi se îngrămădesc să urce.
Japonezii din imagine nu sunt încântaţi de compania pe care o au
Printre ei sunt câţiva străini, dar şi români fericiţi că în câteva ore vor păşi pe alte meleaguri. În doar 40 de minute, trenul îi va lăsa la Otopeni ca să ia avionul. Restul îşi continuă călătoria pentru încă o oră. Merg în Urziceni, judeţul Ialomiţa.
Silvia Radu merge la Paris, iar cei de lângă ea la Urziceni
Ca să nu mai piardă 150.000 de euro pe lună cu expresul de aeroport, mai-marii din CFR l-au transformat în Personal, mai nou Regio, şi i-au prelungit traseul cu încă 80 km. Aşa se face că acelaşi vagon este împărţit între călătorii de Otopeni şi cei de Urziceni. Şi pentru unii, şi pentru alţii biletul costă la fel: 8,1 lei.
Şase pasageri au coborât la Baloteşti ca să ia microbuzul până la aeroport
Există şi o explicaţie. Faptul că pasagerii care merg la Aeroportul „Henri Conadă" beneficiază şi de transportul cu microbuzul până în faţa Terminalului Plecări. Chiar dacă la prima vedere totul pare în regulă, călătorii de Otopeni au totuşi câteva nemulţumiri. Faptul că trenul nu mai merge „aţă" până la Gara Baloteşti, ci opreşte în toate haltele.
Trenul opreşte acum în cinci halte până ajunge la Baloteşti
Astfel că durata călătoriei s-a prelungit de la 30, la 40 de minute. În plus, nu mai circulă din oră în oră. În graficul CFR există doar zece garnituri care opresc la Baloteşti, dintre care şapte Personale, două InterCity şi un Accelerat. „Săgeata Albastră", gândită special pentru Aeroportul „Heri Coandă" ,a fost introdusă pe traseu pe 4 martie 2009, ca după doar două luni să se renunţe la patru trenuri. În 2012 a fost scoasă definitiv, pentru ca la finalul anului să fie gândită această modalitate de integrare a ei cu ruta de Urziceni.
Călătorii au fost nevoiţi să treacă printr-o mare de apă cu noroi ca să urce în microbuz