Iată care sunt cele mai periculoase intersecţii din Capitală!
Traficul din Bucureşti este infernal! Sunt multe maşini, străzi înguste, parcări lipsă, şoferi şi pietoni indisciplinaţi. Tocmai de aceea accidentele sunt în număr mare. Brigada Rutieră a întocmit harta cu cele mai periculoase intersecţii, iar Click! v-o prezintă în continuare.
Aşadar, în Bucureşti există 48 de intersecţii periculoase sau „puncte negre” (n.r. sector de drum unde, într-un interval de 5 ani, au avut loc cel puţin 10 accidente rutiere grave), scrie „Adevărul”.Intersecţia cu cele mai multe accidente bifate este cea dintre Splaiul Independenţei, Şoseaua Orhideelor şi Şoseaua Grozăveşti. Aici s-au produs, anul trecut, accidente soldate cu 15 victime. Cauza principală: neacordarea de prioritate pentru vehicule.Strada Mihai Eminescu cu Strada Toamnei este a doua cea mai periculoasă intersecţie. Anul trecut, aici s-au produs opt accidente, cu nouă victime. Cauza principală este tot neacordarea de prioritate pentru vehicule.
Locurile trei şi patru în topul „punctelor negre“ sunt ocupate de intersecţia Şos. Alexandriei/Şos. Antiaeriană, respectiv Str. Barbu Văcărescu/Str. Fabrica de Glucoză. Neacordarea de prioritate este cauza celor mai multe accidente produse în aceste zone.În schimb, în cazul intersecţiei dintre Şos. Berceni, Str. Ion Iriceanu şi Str. Turnu Măgurele, unde s-au înregistrat cinci accidente cu cinci victime, vinovaţi sunt pietonii care au traversat neregulamentar.În intersecţia Bd. 1 Mai cu Str. C-tin Titel Petrescu, şoferii sunt cei care au provocat accidentele prin neacordarea de prioritate pietonilor.Top 10 zone periculoase mai este completat de intersecţia Str. Niţu Vasile/Bd. Alexandru Obregia (cauza – nerespectare semnal semafor), Bd. Energeticienilor, nr. 100 (cauza – neacordare prioritate pietoni), Şos. Ştefan cel Mare nr. 58 (cauza – traversare pietonală neregulamentară) şi intersecţia Şos. Pantelimon/Şos. Fundeni (cauza – neacordare prioritate vehicule).„Principala cauză a accidentelor din Capitală este traversarea neregulamentară. A doua cauză este neacordarea de prioritate pietonilor de către şoferi. Sunt şi pietoni care văd trecerea şi se aruncă în drum, fără să se mai asigure. La 40-50 km/h, o maşină are nevoie de cel puţin 4 metri ca să se oprească. Trecerea de pietoni nu îţi garantează siguranţa traversării, ci doar dreptul de a traversa. A treia cauză este neacordarea priorităţii vehiculelor. A patra este viteza“, a declarat, pentru „Adevărul“, comisarul-şef Ovidiu Munteanu, de la Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei.