Imagini spectaculoase de la Podul Brăila. Cum arată șantierul și la ce se lucrează

Ultima actualizare:

    Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, prinde contur Fotografii: Ministerul Transporturilor
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, prinde contur Fotografii: Ministerul Transporturilor

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, prinde contur cu ajutorul banilor europeni. În prezent, se lucreză intens la blocurile de ancoraj, se montează cablurile și se amenajează drumurile de legătură. Sunt promisiuni că la finalul anului 2022 șoferii vor putea circula pe el.

Supranumit Golden Gate de România și comparat cu celebrul pod din San Francisco, Podul Brăila va avea la final 2 kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri.

Lucrările sunt în toi și sunt promisiuni că la sfârșitul anului viitor vor fi gata.


    Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și ambasadrul Japoniei la București, Hiroshi Ueda
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și ambasadrul Japoniei la București, Hiroshi Ueda

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și ambasadrul Japoniei la București, Hiroshi Ueda, au fost ieri, 26 august, să viziteze șantierul.

”Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a cărui construcție avansează conform graficului, iar, pe de altă parte, drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toată lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin)”, a anunțat Cătălin Drulă.


    Se lucrează la blocurile de ancoraj și montează firele pentru cablul principal
Se lucrează la blocurile de ancoraj și montează firele pentru cablul principal

În prezent, asocierea italo-niponă Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems co. ltd lucrează la blocurile de ancoraj și montează firele pentru cablul principal aduse din Tokyo.

Acesta este construit cu metoda Air Spinning și constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm și cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila.


    Firele cablului principal sunt din oțel
Firele cablului principal sunt din oțel

Firele cablului principal sunt din oțel tras la rece și zincate la cald.

Podul Brăila. Se lucrează la blocurile de ancoraj și se montează montează firele pentru cablul principal 

Totodată, se fac drumurile de legătură, se fac decopertări și se lucrează la terasamente, poduri și podețe. Valoarea totală a proiectului este estimată la 2 miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană.  


    Se lucrează și la drumurile de legătură
Se lucrează și la drumurile de legătură

De la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei.

Construcția impresionantă face legătura între județele Brăila și Tulcea și este cel mai ambițios proiect realizat cu fonduri europene din România.

Citește și: 

Stadiul podului peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră început după Revoluție

Ce se mai întamplă pe cel mai mare șantier din România, podul de la Brăila peste Dunăre. Care este stadiul lucrărilor

image
image
image
image
image
image
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
alba renai jpg
431583518 952319999577748 595215102330126423 n jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net