Le-au început. S-au jurat că le termină. Le-au abandonat!

Ultima actualizare:
Viaductul de la Suplac
Viaductul de la Suplac

Suntem prea săraci ca să ne permitem autostrăzi şi pasaje. O arată nemumăratele lucrări începute şi lăsate de izbelişte. Deşi autorităţile au promis că vor fi duse la bun sfârşit, nimeni nu a mai mişcat un ac. Vorbim aici despre Bechtel, bucata de autostradă care ar trebui să lege Centura Capitalei de Bucureşti şi de Magistrala 5 de metrou.

6,5 km ca să legăm Bucureştiul de Centură

Lucrările la Autostrada Bucureşti-Ploieşti au durat şapte ani. Începute în 2005, acestea au fost gata abia în vara anului trecut. Şi nu pe de-a- ntregul! Şoseaua de viteză se opreşte în Centura de Nord a Capitalei, cu 6,5 km înainte de intrarea în oraş.

Premierul Victor Ponta a promis la inaugurare că şi ultimul tronson va fi gata până în octombrie 2012. O mare minciună! Muncitorii nu au apucat în tot timpul ăsta decât să treacă pasajul de la Ştefăneşti peste Şoseaua de Centură, ceea ce reprezintă doar 11% din stadiul lucrărilor ce se impun.

A3, gata numai până la Centură

Staţia Academia Militară
Staţia Academia Militară

„Lucrările au fost oprite din iarna anului trecut. Guvernul a restras toate finanţările, pentru că nu sunt bani. Avem de construit trei pasaje: unul la Popasului, încă unul peste calea ferată la Petricani şi un altul peste balta Saulei, dar şi nişte bretele care ajung pe Gherghiţei. Pe şantier nu e decât paza şi câţiva oameni care se ocupă de întreţinerea lucrărilor", ne-au spus surse din cadrul celor două firme de construcţii, care au contract aici. Pentru cei 6,5 km ar mai fi nevoie de 53,3 milioane de euro, în condiţiile în care un kilometru de autostradă costă 8,2 milioane de euro.

Aceeaşi nepăsare o găsim şi pe şantierul de la Bechtel. La Autostrada Suplacu de Barcău-Borş nu s-a mai înaintat nici măcar un centimetru în 2013. Asta în condiţiile în care, pe tot parcursul lui 2012, americanii de la Bechtel au reuşit să finalizeze doar 600 de metri. Constructorul a lucrat pe datorie, astfel că, anul trecut, a primit circa 76 de milioane de euro, majoritatea fiind restanţe ale statului român.

În prezent, autostrada este construită doar pe jumătate. Contractul cu firma Bechtel a fost încheiat în 2003, de cabinetul Nastase, iar primul kilometru a fost turnat după cinci ani de la semnarea actului. Până acum a reuşit să construiască doar 52 din cei 415 kilometri ai Autostrazii Transilvania. Tot lipsa banilor e cauza!

Considerat cel mai păgubos contract încheiat vreodată de statul român, construirea autostrăzii Braşov- Borş a costat până acum nu mai puţin de 1,4 miliarde de euro.

Asta, deşi în 9 ani au fost finalizaţi abia 52 de kilometri din cei 415, cât trebuia să aibă tot drumul. Un simplu calcul arată că s-au achitat 26,9 milioane de euro pentru un kilometru realizat.

S-au mai lucrat pe încă 25,2 kilometri, tronson care în prezent este degradat aproape în întregime. Viaductul construit de Bechtel, la Suplacul de Barcău, ar fi trebuit să fie vedeta Autostrăzii Transilvania.

Viaductul traversează lacul de acumulare Suplacu, pe o distanţă de 1,8 km, sprijinit pe piloni din beton, 45 de deschideri a câte 40 de metri fiecare, 46 de rânduri a câte 4 piloni - o pereche pe sens-, în total 184. Când va fi gata şi omologat, viaductul nostru va deveni a doua construcţie de gen din Europa, ca lungime, după viaductul Millau din Franţa - spun specialiştii - şi prima între toate din structurile de gen din sud-estul Europei.

După ce au reuşit cu chiu cu vai să termine în şapte ani cei 62 de kilometri inauguraţi în vara lui 2012, guvernanţii s-au împotmolit în ultimii 6,5 km, care fac legătura între Centura Bucureştiului şi Şoseaua Petricani. Nimeni nu ştie când va fi gata şi acest tronson.

Staţia Orizont

Staţia Academia Militară
Staţia Academia Militară

În Bucureşti, două şantiere ocupă oraşul: Magistrala 5 de metrou, care ar urma să lege cartierul Drumul Taberei de Centru şi Pasajul Mihai Bravu. Prima lucrare a fost oprită, anul acesta, de Astaldi, firma care construieşte, pentru că nu şi-a mai primit banii. În plus, guvernul a tăiat o mare parte din finanţare. În loc de 900 de milioane de lei, cât trebuia să aloce, a dat doar 200 de milioane.

Staţia Academia Militară


    Staţia Academia Militară
Staţia Academia Militară

Restul sunt promisiuni. Premierul spune că vor veni 104 milione de lei de la Fondul de Mediu pentru metrou, doar, doar muncitorii se vor întoarce pe şantierele abandonate.

image
image
image
image
image
image
image 2020 10 8 24339294 0 carte identitate jpg
naufragiu grecia jpg
bani euro pixabay jpg
Canicula in Romania FOTO Profimedia jpg
Waldspirale darmstadt jpg
scortisoara jpeg
chili pepper 1783761 1280 jpg
athenee palace jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net