Un drum istoric este, în sfârșit, scos din noroi și devine alternativa spectaculoasă la aglomerația de pe Valea Oltului
Ani de zile, a fost o pată pe obrazul infrastructurii din România. Este singurul drum național neasfaltat din România. Un drum de pământ, plin de gropi, impracticabil la prima ploaie. Astăzi, traseul care leagă sudul țării de Ardeal, prin Țara Loviștei, intră într-o nouă etapă. Modernizarea lui va transforma această rută într-o alternativă strategică la Valea Oltului cu trafic mai aerisit.

Drumul, poate al doilea cel mai înjurat drum din România după DN1, vine la pachet cu peisaje spectaculoase.
Încep lucrările la Drumul Loviștei, o alternativă sănătoasă la Valea Oltului
După ani de așteptare și promisiuni neonorate, Drumul Loviștei intră oficial în modernizare. Cunoscut ani de-a rândul drept singurul drum național neasfaltat din România, fostul DN7D va deveni un culoar strategic între Curtea de Argeș și Sibiu, evitând aglomerația cronică de pe Valea Oltului.
Practic, drumul va face legătura între Ardeal și sudul țării și va scurta distanța între Pitești și Sibiu cu 50 de kilometri.
Pe 15 august 2025, constructorul va începe lucrările pe tronsonul care traversează localitățile Boișoara, Perișani, Titești și Câineni.

Proiectul este considerat vital pentru infrastructura din regiune, fiind gândit nu doar ca o legătură rutieră, ci și ca o investiție în dezvoltarea economică și turistică a zonei montane.
Un drum spectaculos înecat în noroi timp de decenii
În prezent, Drumul Loviștei este ocolit de șoferi, deși traversează zone pitorești din Parcul Național Cozia.
Gropile, praful și șanțurile l-au transformat într-un traseu impracticabil, deși ar putea scurta distanța dintre Sibiu și Pitești cu aproape 50 de kilometri.
Modernizarea celor 31 de kilometri de drum va scoate din izolare comunitățile din Țara Loviștei, o regiune bogată în tradiții, dar uitată de autorități.
Șoseaua va deveni o alternativă utilă pentru cei care vor să evite traficul infernal de pe DN7, oferind în același timp o călătorie prin unele dintre cele mai frumoase peisaje montane din România.
Președintele Consiliului Județean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a subliniat că proiectul va fi monitorizat pas cu pas, fiind deja stabilit un calendar clar de intervenții.
De asemenea, vor fi introduse măsuri de control al traficului pentru a proteja lucrările în desfășurare.
Valoarea contractului este de 130 milioane lei, iar proiectul include construcția a 11 poduri, precizează Vâlcea Info.
































