O nouă fraudă online face victime în rândul românilor. La ce trebuie să fie atenți utilizatorii Revolut
Tehnologia face viața modernă mai ușoară ca niciodată, însă există și unele riscuri la care trebuie să fim atenți. Din păcate, în ultimul timp, numărul de tentative de fraudă prin apeluri telefonice, adică spoofing, a crescut semnificativ.

Nenumărați români au făcut cumpărături online cu ocazia zilei de Black Friday, însă acest lucru a atras și atenția celor care au încercat să profite de pe urma oamenilor obișnuiți. Revolut a semnalat că a avut loc o creștere semnificativă a tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice, adică spoofing, în ultima perioadă.
Practic, atacatorii pretind că reprezintă platforma financiară, o bancă sau o altă instituție publică. În acest context, Revolut transmite utilizatorilor săi un mesaj foarte clar: „Vom apela doar prin aplicaţia noastră securizată.”
Numărul de tentative de fraudă prin apeluri telefonice a crescut
Specialiștii explică că aceste apeluri telefonice au ca scop convingerea victimelor de a confirma tranzacții fictive sau divulgarea de informații sensibile, conform adevarul.ro.
„Scopul acestor apeluri este de a convinge victimele să confirme tranzacţii fictive, să trimită bani într-un 'cont sigur' sau să divulge date sensibile precum PIN-uri, coduri de autentificare sau informaţii personale. Fraudatorii folosesc numere de telefon care par legitime, uneori cu prefix românesc, şi adoptă un ton urgent sau autoritar pentru a presa utilizatorii să acţioneze rapid. Unii apelanţi se prezintă chiar drept agenţi ai serviciului de suport Revolut”, explică specialiștii, conform sursei citate.
La ce trebuie să fie atenți utilizatorii
Platforma Revolut a explicat că nu va suna niciodată utilizatorii prin apel telefonic direct, decât dacă o astfel de conversație a fost stabilită anterior prin chat-ul din aplicație.
„Orice apel primit 'din senin' - indiferent de numărul afişat sau de explicaţie - trebuie considerat o tentativă de fraudă”, explică compania.
În plus, Revolut nu va solicita niciodată în timpul unui apel transferul de bani într-un „cont sigur” sau efectuarea unei plăți de orice fel. De asemenea, experții de la DNSC spun că un semn clar că apelul este fals este faptul că apelul este direct prin telefon, nu prin aplicația Revolut. Dacă utilizatorii primesc un apel suspect, trebuie să închidă imediat telefonul, să verifice în aplicație dacă Revolut încearcă să îi contacteze și să informeze autoritățile.



































