De ce nu au fost identificaţi răniţii după semnalul de la telefon? Specialiştii în comunicaţii explică

Ultima actualizare:

    Avionul pilotat de Adrian Iovan (Foto: Marius Pop / Facebook)
Avionul pilotat de Adrian Iovan (Foto: Marius Pop / Facebook)

Să supravieţuieşti unui accident aviatic, dar să mori se frig este realitatea care i-a îngrozit pe români. Deşi pilotul Adrian Iovan a reuşit să-i aducă pe pasageri în viaţă la sol, ce s-a întâmplat după prăbuşire ridică multe semne de întrebare. 

Specialiştii în comunicaţii contactaţi de Click! au explicat de ce medicii care se aflau în aparatul de zbor nu au fost localizaţi mai devreme după semnalul de la telefon. Fără doar şi poate că operaţiunea s-a desfuşurat anevoios, însă se pare că autorităţile au avut mult de furcă din cauza condiţiilor meteorologice, dar a zonei împădurite în care a aterizat forţat avionul.

"În mod normal, telefonul unei persoane «discută» permanent cu o celulă fixă. În Bucure;ti densitatea celulelor e foarte mare, te localizează cu precizie de un metru! Acolo e o celulă la 10-20-30 de kilometri.

Asta e precizia de localizare. Nici după GPS nu este uşor de găsit o persoană. Semnalul te localizează dacă ai un dispozitiv special, un soi de radio-baliză. Sigur, dacă porneşti GPS de pe telefon, se poate face, dar trebuie să ai legătură cu operatorul sateliţilor, iar acest lucru consumă timp. În plus, baliza avionului nu se poate localiza în condiţii ca acelea: e vorba despre felul în care se propagă undele, de cine le citeşte.

Ar trebui să ai avioane speciale, gen AWACS sau ca acelea care vânează submarine. Doar că nu suntem în filme", a declarat un specailist în comunicaţii pentru Click!

simeon stalpnicul png

Deşi avionul era dotat cu emiţător, se pare că autărităţile au întâmpinat probleme în a localiza victimele pentru că acesta nu a funcţionat în parametrii normali.

"Avionul avea transponder (n.r. emiţător/receptor). E obligatoriu, şi el a plecat la zbor instrumental, pe rută. După care a coborât la un nivel în care se face zborul la vedere, din cauza givrajului. Acolo transponderul nu se mai «vede». Se cunoştea poziţia cu suficientă precizie.

Dar era nevoie de un elicopter cu cameră de termoviziune. Din câte ştiu, poliţia are două astfel de aparate, ambele la Bucureşti. La Câmpia Turzii există Puma Socat, care au sisteme de ochire cu infraroşii şi termice. Dar aceste aparate probabil că nu pot decola în condiţiile date", a mai spus acelaşi specialist pentru Click!

Citeşte şi:

FOTO Acesta este avionul în care a murit Adrian Iovan. Scena tragediei e dezolantă: «Se aud lupii»

FOTO Cum a fost găsit Adrian Iovan la locul accidentului. Primele imagini cu pilotul, prins între fiarele contorsionate

EXCLUSIV Reacţia Romaniţei Iovan când a aflat de accidentul aviatic al fostului soţ

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Charles  foto   GettyImages jpg
image
image
image
image
image
image
marilyn monroe1 ceea4b36a1cb4ffda36bde7509891ae9 jpg
virbanc 1280x720 jpg
Traditii de Florii jpg
pensie jpg
Fagul imparatului png
ocna mures jpg
Regele Charles  GettyImages jpg
439899984 2637790709761372 8663448278139324788 n jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net